Najcenniejszym źródłem informacji są zawsze klienci, których feedback wyznaczył kierunki rozwoju naszego produktu w 2018 roku. Każda aktualizacja, nowa funkcja czy integracja były wynikiem analizy potrzeb zgłaszanych przez użytkowników.
Wrzało już przed 2018!
Zaczęliśmy wcześnie, bo właściwie u schyłku roku 2017. To właśnie wtedy udostępniliśmy 3 nowe integracje z popularnymi narzędziami do analityki i re-marketingu:
Zobacz również
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Facebook Pixel
Decyzje o działaniach marketingowych należy podejmować na podstawie szczegółowych danych. Nie inaczej jest z webinarami. Nie ulegało więc wątpliwości, że powyższe integracje muszą pojawić się w naszej ofercie.
Dzięki nim nasi użytkownicy mogą monitorować zachowanie odbiorców na webinarowych stronach, np. formularzu rejestracji. Zebrane w ten sposób informacje pozwalają doskonalić strony i same webinary. Narzędzia do re-marketingu natomiast pozwalają tworzyć treści i reklamy dostosowane do zachowań i preferencji zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Początek 2018 i bardzo pracowite lato…
Początek roku to ekscytująca praca nad uruchomieniem nowego pokoju webinarowego. Projekt ten był dla nas niezwykle ważny, ponieważ wyznaczał on kierunek dalszego rozwoju produktu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Było to również ważne dlatego, że otwierało nowe możliwości przed użytkownikami naszej platformy. Wdrożyliśmy nową, sprawniejszą technologię. Nowy design w pełni responsywnego pokoju powstał zgodnie z najnowszymi trendami w UX. Do tego dorzuciliśmy kilka nowych funkcji:
- Tryb zadawania pytań – umożliwia selekcję pytań spośród wiadomości na czacie oraz przeniesienie ich na główny ekran webinaru podczas sesji Q&A;
- Wygląd okna nagrania – pozwala prezenterom wybrać szablon pokoju oraz jego konkretne elementy, które chcą nagrywać;
- Call to Action – narzędzie do zwiększania sprzedaży. Przycisk call-to-action pozwala przekierować uczestników na wybraną przez prowadzącego stronę.
Kolejne miesiące przyniosły kolejne nowości. W marcu był nowy pokój, a w czerwcu… Świeżutka funkcja: Płatne Webinary.
Dzięki niej, użytkownicy ClickMeeting mogą zintegrować swoje konta z PayPalem. To z kolei pozwala tworzyć webinary z płatnym dostępem. Jeżeli chcesz zarabiać na swojej wiedzy przez webinary, to od teraz jest to możliwe właśnie w ClickMeeting.
Tegoroczne lato minęło nam niewątpliwie pod znakiem nowych funkcji. Miesiąc po Płatnych Webinarach udostępniliśmy narzędzie, które świetnie sprawdza się w pozyskiwaniu nowych kontaktów. Mowa o webinarach na żądanie.
Webinary na żądanie dają odbiorcom możliwość obejrzenia nagranych webinarów w dowolnym miejscu i czasie. Jak to działa? W zamian za dostęp do ww. nagrań, zainteresowani odbiorcy muszą zostawić swój adres email, co skutkuje szybkim rozwojem listy waszych potencjalnych klientów.
Chcąc rozwijać swój biznes, należy dbać o jego odpowiednią widoczność. Dlatego kolejny miesiąc przyniósł długo wyczekiwaną nowinę dla użytkowników ClickMeeting. W słonecznym sierpniu zaprezentowaliśmy transmisje na żywo na Facebooku i YouTube.
Magia tej funkcji polega na tym, że pozwala ona „wyjść poza ściany pokoju webinarowego”, prosto do ogromnej rzeszy użytkowników serwisów społecznościowych. Mówiąc wprost: webinar jest transmitowany w dwóch miejscach jednocześnie, angażując znacznie większą liczbę odbiorców.
W tym samym miesiącu przekazaliśmy naszym klientom kolejną nowość. Była to integracja z popularnym CRMem, Pipedrive, narzędziem stworzonym z myślą o prowadzeniu i zarządzaniu procesami sprzedażowymi.
Integracja ClickMeeting z Pipedrive pozwala na automatyczny eksport danych o uczestnikach webinarów, bezpośrednio do konta w Pipedrive. Informacje te zebrane i odpowiednio posegregowane w CRM. Dzięki temu, planując kampanie follow-up można dostosowywać je do potrzeb i zainteresowań konkretnych grup odbiorców.
A po pracowitym lecie przyszła pracowita jesień…
Po słonecznych i pracowitych wakacjach nie zwolniliśmy tempa. Kolejne miesiące przyniosły kolejne nowości w produkcie ClickMeeting. Przekazaliśmy naszym użytkownikom zupełnie nowe narzędzie do brandingu webinarów wzbogacone o integrację z popularnym serwisem Unsplash.
W ClickMeeting zawsze byliśmy dumni z możliwości dostosowywania pokoju do identyfikacji wizualnej firm naszych użytkowników. Dlatego postanowiliśmy pójść o krok dalej. Zaprojektowaliśmy nowe strony, takie jak formularz rejestracji czy poczekalnia. Ponadto teraz, oprócz standardowych opcji, jak dodanie logo i firmowych kolorów do swoich webinarów i stron, można również wzbogacić je pięknymi zdjęciami z Unsplash.
Nowe funkcje i integracje to nie jedyne nowości, którymi uraczyliśmy naszych użytkowników. Zadbaliśmy również o to, aby mieli oni dostęp do aktualnej wiedzy na temat terminów i pojęć stosowanych w marketingu i branży webinarowej. Zebraliśmy te, naszym zdaniem, najważniejsze i umieściliśmy je w jedynym w swoim rodzaju: Słowniku Webinarowym, tzw. Glossary.
Niełatwo jest poruszać się w świecie marketingowym, w którym niemal codziennie pojawiają się nowe zwroty i terminy. Właśnie dlatego postanowiliśmy zebrać wszystko w jednym miejscu. Po to, abyście nie musieli już zastanawiać się, czym różnią się automatyczne webinary od webinarów na żądanie.
Mamy cichą nadzieję, że funkcje i usprawnienia, nad którymi pracowaliśmy w mijającym roku, okażą się dla Was przydatne.
A na święta… Przepis na ulepszenie Waszych strategii webinarowych
Okres świąteczny to czas dzielenia. Dlatego chcemy podzielić się z Wami czymś, co może pomóc Wam w Waszej codziennej pracy. Nazwaliśmy to przepisem na webinarowy sukces! Połączyliśmy nasze najlepsze funkcje, sprawdzone praktyki, a następnie dodaliśmy szczyptę kreatywności.
Wideo można obejrzeć poniżej:
Tymczasem od ekipy z ClickMeeting dla wszystkich czytelników Nowego Marketingu: Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!