Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Wedel podsumowuje rok działalności swojego muzeum

muzeum wedel
4 września to nie tylko międzynarodowe święto czekolady, ale także rocznica otwarcia muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odbyły się tutaj różnego rodzaju warsztaty, wystawy, a samo muzeum odwiedziło ponad 350 tys. osób.
O autorze
3 min czytania 2025-09-04

Minął rok od kiedy firma Wedel zakończyła swoją największą od niemal 100 lat inwestycję, otwierając muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. Obiekt obejmuje nie tylko przestrzenie wystawiennicze, ale także nowoczesną część produkcyjną i warsztatowo-eventową. Działa w nim również sklepik oferujący tematyczne gadżety i słodkości. Multisensoryczna przestrzeń edukacyjno-rozrywkowa zaprasza do świata czekolady, bawi, uczy, zachęca do spędzania czasu razem, a także umożliwia doświadczanie marki E.Wedel w niestandardowy sposób.

Podsumowanie roku działalności

W ciągu zaledwie roku muzeum stało się jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Warszawie i zostało 7. najpopularniejszą atrakcją turystyczną w Polsce1. Ponad 350 tysięcy odwiedzających przekroczyło próg muzeum, a 80 tysięcy uczestniczyło w czekoladowych warsztatach, tworząc 20 tysięcy własnoręcznie udekorowanych Torcików Wedlowskich, 73 tysiące pralin i 2,2 tysiąca tabliczek czekolady.

– Od początku wiedzieliśmy, że Fabryka Czekolady E.Wedel musi być czymś więcej niż zwykłym muzeum. Chcieliśmy stworzyć miejsce, które stanie się nie tylko atrakcyjnym punktem kulturalno-rozrywkowym, ale także będzie żyło, zmieniało się, edukowało i inspirowało. Po roku możemy powiedzieć, że ta wizja się spełnia, bo to, co dzieje się w tych murach, to efekt wspólnej energii zespołu i partnerów, którzy stale angażują się w działania muzeum. Stworzyliśmy miejsce, które jest dostępne dla wszystkich, bez wyjątku – mówi Robert Zydel, dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel.

W wedlowskim muzeum działa również ciekawa inicjatywa „Daj im szansę”, w ramach której odwiedzający mogą kupić produkty prosto z fabryki – te, które ze względu na swój „nieidealny” wygląd nie trafiły na półki sklepowe. To m.in. połamane tabliczki czekolady, nierówno oblane pianki Ptasiego Mleczka czy praliny o nietypowych kształtach. Dzięki akcji wspólnie udało się już uratować aż 13 ton słodyczy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Muzeum, w którym można więcej

To, co wyróżnia muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel na tle innych, wpisane jest w ideę MOŻNA więcej. Przestrzeń jest otwarta na doświadczenia, emocje i wspólne przeżycia. Hasło „U nas można” znajduje odzwierciedlenie w atrakcjach tworzonych z myślą o odwiedzających. Można w nim nie tylko poznać tajniki produkcji czekolady, ale także ją dotykać, wąchać, smakować, czy… po niej skakać.

Odwiedzający muzeum mogą też zajrzeć za kulisy produkcji, gdzie powstają ich ulubione słodkości. Są w nim również realizowane niestandardowe inicjatywy, takie jak joga na dachu czy autorskie warsztaty czekoladowe, projekty kulturalne i edukacyjne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W murach muzeum powstaje również podcast „Wedle Uznania”, w którym Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy oraz Robert Zydel, dyrektor muzeum, rozmawiają z zaproszonymi gośćmi o biznesie, kulturze, sztuce i sprawach społecznych.

– Muzeum od początku swojego istnienia to coś więcej, niż tylko atrakcja turystyczna. To serce spotkań międzypokoleniowych, przestrzeń, w której chcemy realizować nasz cel wyższy – wnosić wartość do społeczeństwa poprzez edukację, wspólne spędzanie czasu i wspieranie kultury. Od odkrywania tajników produkcji czekolady, przez poznawanie historii marki, aż po wystawy tymczasowe, takie jak ostatnia ekspozycja prac polskiego fotografa, Bownika – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Rozwój jako fundament przyszłości

Rocznica powstania wedlowskiej inwestycji to nie tylko okazja do podsumowań, ale także do spojrzenia w przyszłość. Maciej Herman podkreśla, że „firma kontynuuje wzmacnianie potencjału produkcyjnego, rozwój oferty oraz dalsze unowocześnianie i optymalizowanie procesów”. Integralnym elementem tego przedsięwzięcia stała się przestrzeń oddana użytku w 2024 roku wraz z muzeum wyposażona w nowoczesny park maszynowy, do której została przeniesiona produkcja kilku rodzajów produktów.

Częścią projektu jest także budynek zrealizowany na terenie wewnętrznego parkingu firmy. To strategiczna inwestycja dla rozwoju Pracowni Rarytasów, odpowiadającej za ręcznie wytwarzane produkty dostarczane do sieci Pijalni Czekolady E.Wedel. Dodatkowo wdrożono tu rozwiązania zwiększające efektywność produkcji. W nim działa także powiększone laboratorium badawczo-rozwojowe (R&D), wspierające tworzenie innowacyjnych produktów i dalszy rozwój portfolio.

– Nasze inwestycje to wyraźny krok w kierunku zwiększania konkurencyjności, dywersyfikacji działalności i rozwoju technologicznego. Nowoczesne rozwiązania, integracja produkcji z pracami badawczo-rozwojowymi oraz rozszerzenie przestrzeni dla procesów rzemieślniczych pozwalają firmie jednocześnie umacniać pozycję na rynkach międzynarodowych i dbać o wyjątkowość doświadczenia marki w Polsce – podsumowuje Maciej Herman.

1 Wśród badanych miejsc; źródło: IRCenter na zlecenie E.Wedel, Badanie Omnibus, znajomość i odwiedzanie atrakcji turystycznych w Polsce, CAWI, fala IV, maj 2025.

PS Robert Zydel (muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel): Jako dziecko nie lubiłem czekolady [WYWIAD]