W 2023 roku Wedel przeprowadził badanie, w którym zapytał o to, jakie wartości w miejscu pracy Polacy cenią najbardziej. Wyniki były jednoznaczne: różnorodne i otwarte środowisko pracy, zaangażowanie społeczne biznesu i jego zrównoważony rozwój to najważniejsze aspekty, których szukają ci, którzy szukają… pracy.
4 nowe wartości Wedla
Efektem działań wszystkich pracowników firmy okazało się wypracowanie jej czterech nowych głównych wartości:
Zobacz również
- koncentracji na realizacji celu i rzetelności,
- rozwoju i dociekliwości,
- partnerstwa wewnątrz i na zewnątrz,
- tworzenia środowiska wpływu.
– W trakcie rewizji wartości organizacyjnych bardzo ważne było dla nas, by zaangażować w proces pracowników ze wszystkich obszarów firmy. Kluczowymi aspektami naszych działań było dopasowanie wartości do strategii biznesowej oraz uwzględnienie specyfiki poszczególnych działów. Zależało nam również, by zachowania kryjące się pod każdą z wartości miały zastosowanie w codziennej pracy i aby zarówno obecni, jak i przyszli pracownicy mogli się z nimi utożsamiać – tłumaczy Agata Mechlińska, Kierowniczka Doskonałości Organizacyjnej w firmie Wedel.
Kampania employer brandingowa „Wgryź się w nasze wartości”
Działania wizerunkowe Wedla zostały podzielone na dwie części. Pierwsza z nich, nosząca tytuł „Wgryź się w nasze wartości”, to akcja prowadzona wewnątrz organizacji, której nadrzędnym celem jest wzmocnienie świadomości i zaangażowania pracowników. Stopniowo, w wedlowskim biurze zaczęły się też pojawiać m.in. grafiki na ścianach i telewizorach, naklejki symbolizujące „nadgryzienia” mebli czy ścian, plakaty, a także zupełnie nowe części wyposażenia, takie jak nadgryzione ławki czy kolumny.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Druga część działań jest prowadzona pod hasłem „Wgryź się w to, co lubisz w pracy” i obejmuje obszary poza siedzibą firmy. Cel? Wzmocnienie wizerunku Wedla jako atrakcyjnego pracodawcy oraz podkreślenie benefitów, jakie niesie za sobą praca dla marki z ponad 170-letnią tradycją. Tutaj też nie brakuje nagryzionych przedmiotów najczęściej kojarzących się z pracą w Wedlu docelowej grupie potencjalnych pracowników. Ponadto, działania typu OOH zawierają także:
- nowy layout materiałów rekrutacyjnych,
- krótkie materiały wideo z czekoladowymi atrybutami pracy,
- działania w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn).
18 kg czekolady w kampanii employer brandingowej
Zespół tzw. Pracowni Rarytasów Wedla (miejsca, w którym produkowana jest ręcznie czekoladowa oferta), stworzyła laptopy, klucze nastawne i kierownice samochodowe, do których produkcji wykorzystano w sumie aż 18 kg wedlowskiej czekolady.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Krzysztof Bogacz (WEDEL): Tworzenie nowych produktów pozwala puścić wodze fantazji i przekraczać kolejne granice w poszukiwaniu inspiracji
Czego w czekoladzie szukają przedstawiciele generacji Z, a co jest najważniejsze dla pokolenia ich rodziców? Co może wyjść ze współpacy kultowej marki słodyczy z producentem wyrobów alkoholowych? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w poniższej rozmowie.
PS2 „Będziemy dalej umacniać pozycję rynkową w kluczowych dla nas kategoriach”. Wedel podsumowuje 2023 rok
Jaki dla marki Wedel był 2023 rok? Z jakimi wyzwaniami mierzyła się marka? Jakie plany na 2024 rok ma Wedel? Między innymi o to zapytaliśmy Katarzynę Kowalczyk, Marketing Managerkę w firmie Wedel.