„Wgryź się w to, co lubisz”: Wedel startuje ze słodką kampanią EB

„Wgryź się w to, co lubisz”: Wedel startuje ze słodką kampanią EB
Wedel zmienia wartości firmy, a do stworzenia nowych firma zaangażowała 1300 pracowników. Symbolem akcji są przedmioty wykonane w sumie z 18 kg czekolady, a hasło: „Wgryź się w to, co lubisz" ma pokazywać, że Wedel chce jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, a także wspierać realizację celów biznesowych poprzez codzienne zachowania i postawy wedlowskiej załogi.
O autorze
2 min czytania 2024-05-06

W 2023 roku Wedel przeprowadził badanie, w którym zapytał o to, jakie wartości w miejscu pracy Polacy cenią najbardziej. Wyniki były jednoznaczne: różnorodne i otwarte środowisko pracy, zaangażowanie społeczne biznesu i jego zrównoważony rozwój to najważniejsze aspekty, których szukają ci, którzy szukają… pracy.

4 nowe wartości Wedla

Efektem działań wszystkich pracowników firmy okazało się wypracowanie jej czterech nowych głównych wartości:

  • koncentracji na realizacji celu i rzetelności,
  • rozwoju i dociekliwości,
  • partnerstwa wewnątrz i na zewnątrz,
  • tworzenia środowiska wpływu.

– W trakcie rewizji wartości organizacyjnych bardzo ważne było dla nas, by zaangażować w proces pracowników ze wszystkich obszarów firmy. Kluczowymi aspektami naszych działań było dopasowanie wartości do strategii biznesowej oraz uwzględnienie specyfiki poszczególnych działów. Zależało nam również, by zachowania kryjące się pod każdą z wartości miały zastosowanie w codziennej pracy i aby zarówno obecni, jak i przyszli pracownicy mogli się z nimi utożsamiać – tłumaczy Agata Mechlińska, Kierowniczka Doskonałości Organizacyjnej w firmie Wedel.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania employer brandingowa „Wgryź się w nasze wartości”

Działania wizerunkowe Wedla zostały podzielone na dwie części. Pierwsza z nich, nosząca tytuł „Wgryź się w nasze wartości”, to akcja prowadzona wewnątrz organizacji, której nadrzędnym celem jest wzmocnienie świadomości i zaangażowania pracowników. Stopniowo, w wedlowskim biurze zaczęły się też pojawiać m.in. grafiki na ścianach i telewizorach, naklejki symbolizujące „nadgryzienia” mebli czy ścian, plakaty, a także zupełnie nowe części wyposażenia, takie jak nadgryzione ławki czy kolumny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Druga część działań jest prowadzona pod hasłem „Wgryź się w to, co lubisz w pracy” i obejmuje obszary poza siedzibą firmy. Cel? Wzmocnienie wizerunku Wedla jako atrakcyjnego pracodawcy oraz podkreślenie benefitów, jakie niesie za sobą praca dla marki z ponad 170-letnią tradycją. Tutaj też nie brakuje nagryzionych przedmiotów najczęściej kojarzących się z pracą w Wedlu docelowej grupie potencjalnych pracowników. Ponadto, działania typu OOH zawierają także:

  • nowy layout materiałów rekrutacyjnych,
  • krótkie materiały wideo z czekoladowymi atrybutami pracy,
  • działania w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn).

18 kg czekolady w kampanii employer brandingowej

Zespół tzw. Pracowni Rarytasów Wedla (miejsca, w którym produkowana jest ręcznie czekoladowa oferta), stworzyła laptopy, klucze nastawne i kierownice samochodowe, do których produkcji wykorzystano w sumie aż 18 kg wedlowskiej czekolady.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Krzysztof Bogacz (WEDEL): Tworzenie nowych produktów pozwala puścić wodze fantazji i przekraczać kolejne granice w poszukiwaniu inspiracji

Czego w czekoladzie szukają przedstawiciele generacji Z, a co jest najważniejsze dla pokolenia ich rodziców? Co może wyjść ze współpacy kultowej marki słodyczy z producentem wyrobów alkoholowych? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w poniższej rozmowie.

PS2 „Będziemy dalej umacniać pozycję rynkową w kluczowych dla nas kategoriach”. Wedel podsumowuje 2023 rok

Jaki dla marki Wedel był 2023 rok? Z jakimi wyzwaniami mierzyła się marka? Jakie plany na 2024 rok ma Wedel? Między innymi o to zapytaliśmy Katarzynę Kowalczyk, Marketing Managerkę w firmie Wedel.