Stadion Miejski Legii Warszawa debiutował w zeszłym roku w roli gospodarza festiwalu i ze swojego zadania wywiązał się wzorowo. Położone w centralnej, najbardziej prestiżowej części stadionu piłkarskiego – w Klubie Biznesowym, Centrum Konferencyjne oferowało blisko 2300 m2 eleganckiej przestrzeni eventowej, stworzonej specjalnie z myślą o spotkaniach biznesowych i imprezach specjalnych. Jej funkcjonalne, przestronne, klimatyzowane sale, z panoramicznym widokiem na stadion oraz dużą ilością światła dziennego tworzyły wyjątkowy klimat prawdziwego alkoholowego święta. Nic dziwnego, że organizatorzy podjęli decyzję o przeniesieniu „domu” Whisky Live Warsaw na dłużej na ul. Łazienkowską.
Tegoroczna edycja odbędzie się dniach 13-14 października (piątek-sobota) i ściągnie do Warszawy blisko 100 wystawców z wszystkich kontynentów, co jest bezsprzecznie rekordem w historii festiwalu. Swoje oferty zaprezentują nie tylko znane, globalne koncerny, ale również małe, craftowe destylarnie oraz niezależni bottlerzy (tzw. independent bottlers). Do spróbowania będzie blisko 300 marek, a dominującym trunkiem będzie whisky. Nie zabraknie jednak innych alkoholi Premium, takich jak giny czy rumy. W gronie wystawców znalazło się kilku debiutantów. Podobnie jak w latach poprzednich, organizatorzy przygotowali Strefę Cygarową oraz bogatą ofertę dodatkowo płatnych sesji Masterclass, na którą składać się będzie aż 30 warsztatów degustacyjnych.
Zobacz również
Goście specjalni
W tym roku na WLW nie zabraknie gości specjalnych. Ingvar Ronde, autor corocznie aktualizowanej książki Malt Whisky Yearbook, będzie promować w Warszawie edycję 2024. Z kolei Ian Wiśniewski jest niezależnym publicystą, zajmującym się tematyką alkoholi, z ukierunkowaniem na trunki typu Premium, szczególnie szkocką whisky. Jego artykuły i recenzje są regularnie publikowane w Whisky Magazine (wydanie brytyjskie i francuskie), Malt Whisky Yearbook, Wall Street Journal, Daily Telegraph, The Times i innych magazynach.
Wzorem poprzednich edycji, przy wejściu na teren festiwalu goście festiwalowi otrzymają kieliszki i wodę. Część trunków będzie serwowana w cenie biletu (jednodniowego lub dwudniowego), a za droższe, limitowane wersje trzeba będzie zapłacić specjalnymi voucherami, dostępnymi w kasach festiwalowych. Pełne butelki serwowanych na stoiskach trunków będzie można kupić w sklepie festiwalowym w promocyjnych cenach (niższych o VAT, czyli o 23%).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jubileuszowe atrakcje
Uzupełnieniem atrakcji festiwalowych będą dwa koncerty odbywające się pod koniec obu dni festiwalowych – Chłopców z Placu Broni (piątek, godz. 21:00) oraz Kobranocki (sobota, godz. 20:00). Oba zespoły tworzyły krajobraz polskiego rocka ostatnich dekad. Pierwszy z nich został założony w marcu 1987 roku w Krakowie, a już rok później zdobył II miejsce na Festiwalu Muzyki Rockowej w Jarocinie, podbijając serca fanów mocnego, muzycznego brzmienia. Z kolei Kobranocka pozostaje aktywna na scenie muzycznej od 1985 roku! Kapela aż sześciokrotnie wystąpiła na legendarnym festiwalu w Jarocinie, łącząc klimaty punk rocka z pacyfistycznymi tekstami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji o festiwalu znajduje się na oficjalnej stronie: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/.
PS Jarosław Buss (Whisky Live Warsaw): Organizacja festiwalu to ciągłe testowanie nowych możliwości i atrakcji
Jak organizuje się stacjonarną imprezę w czasach pandemii? Co sprawia największe problemy z perspektywy organizatora? Czy branża whisky mocno ucierpiała przez wybuch pandemii? O tym rozmawiamy z Jarosławem Bussem, organizatorem corocznego festiwalu Whisky Live Warsaw.