„Who made my clothes?” Fashion Revolution Week po raz kolejny namawia do zadawania trudnych pytań największym koncernom modowym

„Who made my clothes?” Fashion Revolution Week po raz kolejny namawia do zadawania trudnych pytań największym koncernom modowym
Pytanie „Who made my clothes?” pojawią się w mediach społecznościowych coraz częściej. Wszystko za sprawą trwającego Fashion Revolution Week. W piątą rocznicę zawalenia się fabryki w Rana Plaza, aktywiści tego ruchu nie zwalniają tempa...
O autorze
1 min czytania 2018-04-27

…zachęcają ludzi do pytania o przejrzystość w łańcuchu dostaw w świecie mody.

Pytanie powstało pięć lat temu, kiedy kompleks Rana Plaza w Bangladeszu zawalił się w konsekwencji czego zginęło 1138 osób, a wiele więcej zostało rannych. To wydarzenie zapoczątkowało ogólnoświatową dyskusję na temat warunków w jakich pracują ludzie produkujący ubrania dla największych koncernów modowych.

To, co obserwowaliśmy przez te kilka lat, znacznie odbiegało od paryskich wybiegów mody i stawiało sieciówki w ponurym świetle. Dlatego ruch Fashion Revolution prosi o zadawanie pytania „Who made my clothes?” publikując spot, ukazujący robotników z całego świata, biorących udział w rytmicznym, hipnotyzującym tańcu, który ma wywrzeć presję społeczną, by nawet najpotężniejsze marki poprawiały warunki pracy robotników.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niedawno Lacoste postanowiło zaangażować się w ochronę zagrożonych gatunków zwierząt. W tym celu marka zdecydowała się zamienić swojego ikonicznego krokodyla na podobizny zwierząt z 10 zagrożonych gatunków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Diesel postanowił z kolei zaskoczyć mieszkańców Nowego Jorku, sprzedając swoje „podróby”. Na ulicy Canal Street w Nowym Jorku, znanej ze sklepów sprzedających podrabiane i fałszywe luksusowe marki, brand postawił stoisko, na którym znajdowały się oryginalne produkty z literówką w nazwie.