W związku z panującą pandemią, media społecznościowe zalewa fala informacji – często tych nieprawdziwych – na temat koronawirusa. I choć walkę z fake newsami wypowiedziały już popularne platformy, m.in. Facebook czy Instagram, to w dalszym ciągu skala dezinformacji się powiększa.
By temu przeciwdziałać, Światowa Organizacja Zdrowia już na początku marca br. postanowiła założyć konto na TikToku, za pomocą którego edukuje internautów na temat koronawirusa. Natomiast teraz, w ramach współpracy z włoskim domem mody Gucci, WHO zaczęło publikować najważniejsze informacje dotyczące pandemii na profilach społecznościowych popularnej marki – pomoże to bowiem zwiększyć zasięg tego typu komunikatów nawet o kilkadziesiąt milionów odbiorców.
Zobacz również
Współpraca z WHO to nie jedyne działania marki Gucci w ramach walki z koronawirusem – włoski dom mody przekazał już bowiem 2 mln euro organizacjom charytatywnym, które wspierają m.in. włoską służbę zdrowia, a także prowadzą badania nad lekami przeciwwirusowymi. Ponadto, francuski holding Kering, do którego należy Gucci, poinformował o rozpoczęciu produkcji maseczek ochronnych dla personelu medycznego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Firmy z branży modowej aktywnie włączają się w walkę z koronawirusem – Grupa Calzedonia rozpoczęła w swoich fabrykach produkcję maseczek ochronnych, natomiast koncern LVMH, zrzeszający takie marki, jak Louis Vuitton czy Dior – żeli antybakteryjnych.
PS2
Redakcja francuskiej edycji magazynu Elle postanowiła podziękować lekarzom oraz pielęgniarkom za ich walkę z koronawirusem i wypuściła specjalną edycję czasopisma, która jest jednocześnie przewodnikiem o pracy, kulturze i szkole w czasie pandemii.
PS3
Tegoroczne tygodnie mody męskiej w Paryżu i Londynie, które miały odbyć się w czerwcu br., zostały oficjalnie odwołane. Podobny los spotkał haute couture fashion week, który zaplanowano na drugi tydzień lipca br. Ma to związek z pandemią koronawirusa.