Dlatego też współpraca partnerska ze stronami specjalizującymi się w promowaniu ofert specjalnych, zniżek, wyprzedaży i kodów promocyjnych może mieć bardzo korzystny wpływ na wzrost dochodów Twojego sklepu.
Dane mówią same za siebie: okazja odgrywa kluczową rolę w procesie kupna
Badanie przeprowadzone przez Kwanko na wybranej grupie detalistów z branży modowej high-tech, artykułów gospodarstwa domowego oraz zdrowia i urody pokazały, że okazje odgrywają kluczową rolę w procesie nabywania produktów. Współczynnik konwersji osiągnął 7% w obecności zniżki, natomiast bez niej jedynie 0,2%! Specjalne oferty znalazły się w 46% wszystkich ścieżek konwersji i pojawiają się dwukrotnie częściej w sektorze high-tech niż np.: w sektorze zdrowia i urody.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Vouchery również miały istotny wpływ na średnią wartość zakupów realizowanych przez klientów. Przykładowo dla dóbr i usług z zakresu artykułów gospodarstwa domowego i high-tech, odnotowany został 11% wzrost średniej wartości koszyka, gdy użytkownicy posiadali voucher, w przeciwieństwie do 10% spadku, gdy vouchera nie posiadali. Na koniec warto zwrócić uwagę, że w sektorze zdrowia i urody dostępność zniżkowych voucherów prowadziła do najwyższych współczynników konwersji.
Strategia, w której główną rolę gra marka
Niemniej jednak w przypadku wyprzedaży nie wystarczy już tylko kod promocyjny czy zniżka. Oferty cały czas muszą odpowiadać na potrzeby konsumentów, a marka musi utrzymywać dialog z potencjalnymi klientami. Kluczowa jest opowiadana przez nią historia. Ta, stworzona dla i „przez” konsumentów, musi nakłaniać ich do zakupu. Dzieje się to, gdy klienci mają prawdziwy obraz korzyści oferowanych przez produkt lub usługę.
W przeszłości strony ze specjalnymi ofertami były przede wszystkim agregatorami kodów promocyjnych i nigdy realnie nie skupiały się na contencie czy wizerunku marki. Teraz muszą stać się swoistym rynkiem ofert z własną strategią promocji i odpowiednio dobranym contentem. To oznacza, że niekończąca się lista okazji znalezionych na kupon.pl, kodyrabatowe.pl, qpony.pl itd. musi dostarczać klientom wszystkich informacji niezbędnych do dokonania mądrego zakupu. Serwisy muszą zadbać także o staranne wyselekcjonowanie ofert, dobry ich opis i promowanie ich w odpowiednim okresie oraz adekwatnym sektorze. Serwisy te są także miejscem, które umożliwia reklamodawcom dotarcie do tysięcy użytkowników.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Strategiczne partnerstwo
Działając jak agregatory, strony internetowe z ofertami są obecnie jak swoisty marketplace, zamieszczający reklamy i angażujący się w strategiczne partnerstwo z mediami i blogerami. Interia współpracująca z cuporando.pl, Newsweek działający z kupon.pl, WP z kodyrabatowe.pl czy gazeta.pl z rabatuj.pl są najlepszymi przykładami tego, jak stać się uprzywilejowanymi partnerami dla stron e-commerce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzy zasady tworzenia dobrej strategii sprzedaży
Zasada nr 1 – Skup się na widoczności
Musi ona dotyczyć zarówno ofert promocyjnych jak i wizerunku marki. Sam kod rabatowy nie wystarczy już, by oferta odniosła sukces. Musi ona dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zaistnieć na wspomnianych wcześniej stronach, posiadających tysiące polujących na okazje użytkowników.
Warto zwrócić uwagę także na okresy szczytowej sprzedaży takie jak Black Friday, wyprzedaże sezonowe, oferty dnia, urodziny marki itd. Każda taka okazja powinna zostać zareklamowana i szeroko komentowana w tak wielu kanałach medialnych, jak tylko to możliwe. Jeśli Ty tego nie zrobisz, zrobią to Twoi konkurenci!
Zasada nr 2 – Prowadź różnorodne akcje specjalne
Zawsze polecam reklamodawcom bliską współpracę w zakresie tworzenia ofert promocyjnych z wydawcami. Pozwoli Ci to na najlepsze wykorzystanie sezonowości sprzedaży, świąt oraz specjalnych wyprzedaży.
- Promuj zniżki na specjalne okazje, np.: Dzień Matki, Dzień Ojca, walentynki itd.
- Wprowadź zniżki dla nowych klientów (i nie tylko nowych!).
- Stwórz system lojalnościowy, by zwiększyć sumę pieniędzy wydawaną na zakupy na twojej stronie (np.: zniżka na drugi czy trzeci produkt).
- Określ, które produkty powinny być najsilniej promowane w danym okresie.
- W zależności od charakteru twojej działalności możliwość wypróbowania produktu czy konkursy także mogą być wspaniałą okazją do promowania twoich produktów.
Zasada nr 3: Motywuj Twoich wydawców
Najlepszą drogą do promowania ofert jest bez wątpienia współpraca z siecią wydawców promujących Twój brand za pośrednictwem platformy marketingu afiliacyjnego, która pozwala na bardzo szeroką promocję Twoich ofert specjalnych.
Wydawcy są Twoimi ambasadorami i często to oni wpadają na świetne pomysły, które mogą znacząco zwiększyć sprzedaż. Motywuj i nagradzaj ich, by swoje najlepsze pomysły przeznaczali właśnie dla Ciebie i Twojej marki. Jeśli Ty tego nie zrobisz, to wkrótce pojawią się oferty od konkurencji. Wtedy to one będą pojawiać się pierwsze, gdy użytkownicy będą szukać Twojej marki w Internecie..
Zmieniający się świat dobrych okazji
Okazje, promocje, vouchery, kody to już nie tylko „proste obniżki”, będące ostateczną zachętą do zakończenia procesu konwersji. Teraz odgrywają kluczową rolę w internetowych strategiach sprzedaży.