„Leśna muzyka” będzie wydaniem wyjątkowym – każda płyta jest tłoczona ręcznie, ma unikalny wzór i powstała… z plastiku ze zrecyklingowanych butelek. Jak informuje artysta, na rynku ukaże się zaledwie 14 egzemplarzy, a na każdym z nich znajdzie się tylko jeden utwór z ostatniej trasy koncertowej (na każdym krążku inny). Bonusem łączącym wszystkie 14 płyt jest utwór wykonany wraz z Julią Pietruchą – cover utworu „Sailing”, który został wyprodukowaliśmy z dźwięków wysamplowanych z plażowych śmieci.
Wypuszczenie ekologicznej płyty było możliwe dzięki wsparciu banku Credit Agricole, z którym Dawid Podsiadło współpracuje od kilku lat. Warto wiedzieć, że wyjątkowe tzw. czarne krążki powstały z… przerobionej scenografii koncertowej. Amerykański artysta Wesley Wolfe przerobił przedmioty, które pozostały po trasie koncertowej (Credit Agricole był jej partnerem) na wyjątkowe płyty gramofonowe. Każda z nich niepowtarzalny wygląd i – poza okrągłym kształtem – w niczym nie przypomina tradycyjnego czarnego winyla. Wyglądają raczej jak przeźroczyste mydełka, ozdobione wzorem z kolorowych drobinek.
Zobacz również
– Edukacja jest bardzo ważna, bo buduje świadomość problemu i podpowiada możliwe rozwiązania. Ale, jak wiadomo, nawyki najskuteczniej zmienia się poprzez działanie. Dlatego, po zakończeniu trasy koncertowej Dawida Podsiadło, wraz z artystą postanowiliśmy w praktyce pokazać, jak można kreatywnie wykorzystywać zużyte plastikowe przedmioty i dać im nowe życie. W ten sposób zmniejszamy ilość śmieci, a fani Dawida mają szansę zdobyć niepowtarzalną pamiątkę – wyjaśnia Jędrzej Marciniak, wiceprezes Credit Agricole.
Nagraną na „ekopłytach” muzykę będzie można oczywiście odtwarzać w tradycyjny sposób, na każdym gramofonie. Unikatowe wydania można wylicytować na platformie Allegro Charytatywni. Cały dochód z licytacji (powiększony o dodatkową darowiznę od Credit Agricole), przeznaczony zostanie na działalność statutową Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.
To jednak nie koniec powiązań nowego wydawnictwa z działaniami na rzecz naszej planety. Artysta zadeklarował, że za każde 100 sprzedanych egzemplarzy swojego albumu koncertowego, zasadzi (wraz z fundacją Las na Zawsze) 50 mkw lasu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– I tak „Leśna Muzyka” zamieni się w prawdziwy, zielony las. (…) No i warto się pochwalić, że udało nam się stworzyć opakowanie płyty, które wykonane jest w 96% z materiałów pochodzących z recyclingu – deklaruje Dawid Podsiadło.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Płyta „Leśna muzyka” miała towarzyszyć dużej trasie koncertowej, która została przerwana z powodu pandemicznych obostrzeń. Wkrótce do sklepów trafi pełna, „sklepowa” wersja tego albumu, ale artysta obiecał jeszcze trzecią, najbardziej rozbudowaną wersję albumu – skierowaną do wszystkich swoich fanów, którzy „pomimo tych wszystkich zmian i ograniczeń pojawili się na koncertach i cierpliwie trzymają swoje bilety na największe, nadchodzące koncerty stadionowe”. Będą oni mieli możliwość zakupu limitowanej, rozszerzonej wersji płyty w specjalnym opakowaniu.
Wszystkie osoby, które były na trasie albo kupiły i zachowały bilet na przyszły rok, otrzymały w mailach od serwisu ebilet link z możliwością zakupu limitowanej, rozszerzonej wersji płyty w specjalnym opakowaniu i z trzema dodatkowymi utworami, które nie znajdą się na sklepowym wydaniu fizycznym. Ta wersja będzie dostępna tylko dla Was i zostanie wyprodukowana wyłącznie w nakładzie, który zamówicie w preorderze do piątku 19.11 i nigdy nie zostanie dotłoczona – pisze Podsiadło na swoim profilu w social mediach.
PS
Chcecie zobaczyć, jak powstał utwór Dawida zagrany na instrumentach ze śmieci? Zobaczcie making off reklamy promującej pierwszą w Polsce kartę płatniczą z ekotworzywa, które rozkłada się szybciej niż zwykły plastik. Na ekranie zielona karta bankowa spływa rzeką do morza, a w tle filmu słychać głos Julii Pietruchy, która śpiewa nową wersję „Sailing” – jednego z najsłynniejszych przebojów w historii muzyki popularnej.
PS 2
Podsiadło brał udział również w kampanii, która odnosi się do bieżących trendów społecznych, takich jak: powszechne korzystanie z aplikacji cyfrowych, przemyślane wybory zakupowe zamiast szalonego konsumpcjonizmu oraz poczucie troski o innych i stan naszej planety.