Nigdy wcześniej nie było takiej akcji. Aby zwiększyć świadomość na temat niebezpieczeństwa na drodze Serviceplan przygotował specjalną tablicę interaktywną, która ulokowana została w pobliżu jednego z najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych, gdzie co roku ponad 4 tysiące osób ulega wypadkom.
Ideą tej operacji było pokazanie przestraszonych twarzy nieposłusznych pieszych.
Zobacz również
Wyposażona w czujnik ruchu, głośnik i aparat, inteligentna tablica emitowała pisk opon podczas nagłego hamowania, podczas gdy pieszy próbował przekroczyć drogę, kiedy było czerwone światło.
Za kreację spotu odpowiada agencja Serviceplan oraz Urząd Bezpieczeństwa Drogowego we Francji.
Niedawno prezentowaliśmy polskie rozwiązanie, które ma pomóc zapobiegać wypadkom z udziałem rowerzystów. Smart bell to innowacyjny dzwonek rowerowy, który przy każdym użyciu, oprócz analogowego dźwięku alarmowego, uruchamia nadajnik radiowy. Przy pomocy technologii RDS system jest przekazywany do okolicznych odbiorników samochodowych, tak by ostrzec kierowców o nadjeżdżającym rowerze, nawet kiedy radio jest w trybie odtwarzania MP3.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zobaczcie:
PS2
Kolejnym niebezpieczeństwem, z którym spotykamy się na drogach jest nadmierne używanie telefonów komórkowych.
W Szwecji Toyota znalazła sposób na ograniczenie korzystania z urządzenia podczas jazdy. W kampanii „Stop Texting and Driving” wykorzystała Siri (inteligentnego, osobistego asystenta). W jaki sposób?
Znacie inne akcje społeczne, które uświadamiają, jak być bezpiecznym na drodzę? Podzielcie się w komentarzach!