Wojciech Pronobis (Prudential Polska): zachęcić użytkowników do generowania contentu

Wojciech Pronobis (Prudential Polska): zachęcić użytkowników do generowania contentu
W cyklu Marketingowa 11 Wojciech Pronobis, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w Prudential Polska, w latach 2008 – 2011 Dyrektor Zarządzający ds. Marketingu w Grupie PZU. Wcześniej zawodowo związany m.in. z Orange. Jest prezesem zarządu stowarzyszenia Marketing 4Business.
O autorze
2 min czytania 2012-11-12

1. W marketingu internetowym najważniejsze są…

mierzalność wyników działań i skuteczność. Ważne jest także, aby angażować internautów i dawać im takie treści (content), jakich oczekują albo wręcz zachęcić użytkowników do generowania własnego contentu. Jak zawsze, liczy się też pomysł kreatywny na wyróżnienie z morza innych marek/ofert.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

ten projekt jest wciąż przede mną – właśnie pracujemy nad launchem marki Prudential w Polsce. Wierzę, że będzie ciekawy, zaskakujący i oparty na różnorodnych działaniach komunikacyjnych.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

takich wyzwań było wiele. Zarówno stricte marketingowych (np. rebranding Idei na Orange czy zmiana wizerunku marki PZU), jak i tych z dziedziny zarządzania (np. budowanie nowych zespołów marketingu czy proces zwolnień grupowych).

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

niezmiennie rebranding Idei na Orange. Cały projekt zajął niecałe 5 miesięcy a przygotowanie kampanii reklamowej tylko nieco ponad miesiąc. Współpraca w ramach firmy oraz z agencją reklamową i domem mediowym była wspaniała – decyzje podejmowane szybko a wszyscy bardzo zaangażowani. Launch marki Orange był na tyle udany, że po kilku miesiącach zostaliśmy liderem na rynku telefonii komórkowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

nie będę chyba oryginalny, ale to Alior Bank. Uważam, że nie tylko kampania reklamowa, ale całość pozycjonowania i pomysł marketingowy oparty na „Wyższej kulturze bankowości” był genialny. Został także dobrze wdrożony (np. do sieci oddziałów, sposobu obsługi klienta czy komunikacji w internecie), dzięki czemu zadbano o całość „customer experience” („doświadczeń klienta z marką”).

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

pewnie nadal media społecznościowe czy performance marketing, ale zwróciłbym także uwagę na content video, który serwowany jest często użytkownikom za darmo (np. za obejrzenie filmu reklamowego). Rozwój video potwierdza też fenomen wzrostu popularności YouTube, który w niektórych grupach docelowych stał się nawet stacją TV nr 5 czy 6 w Polsce! Ponadto, oczywiście internet, aplikacje mobilne związanie z popularnością smartfonów i tabletów a przez to – bardzo dynamiczny rozwój reklamy mobilnej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

działania (w tym konkursy) na Facebooku nastawione na pozyskanie hurtowej liczby fanów/ lajków bez dbania o zaangażowanie użytkowników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

określenie wspólnych celów, współpraca, otwartość, rozwiązywanie problemów w zarodku, dobra atmosfera oraz skuteczność działań.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

doświadczenia, innych rynków czy kategorii, łączenia faktów z otaczającego nas świata.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

brzmi jak abstrakcja :-)) A tak serio to chyba spozycjonowałbym je jako „Chopin-T-Shirt – premium merchandise from the EU” i uderzyłbym do grupy zamożniejszych Chińczyków, którzy aspirują do… zachodniej ? 🙂 Europy!

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

kończyłem studia w momencie, kiedy do Polski wchodził świat koncernów, marketingu i reklamy. Marketing spodobał mi się na tyle, że po prawie 20 latach pracy nadal sprawia mi przyjemność to, co robię. Na pewno jest tak również dlatego, że w marketingu ciągle zachodzą zmiany, pojawiają się nowe trendy, a przez to istnieje potrzeba elastyczności i ciągłego uczenia się, a to mi bardzo odpowiada.

 

Wojciech Pronobis objął funkcję Dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w Prudential Polska, brytyjskim towarzystwie ubezpieczeniowym, które w ostatnich tygodniach potwierdziło plan wejścia na polski rynek. Pronobis ma bogate doświadczenie w tworzeniu i realizacji strategii marketingowych. W latach 2008 – 2011 był Dyrektorem Zarządzającym ds. Marketingu oraz Dyrektorem Pionu i Biura Marketingu  w Grupie PZU. Wcześniej zawodowo związany m.in. z Orange. Jest prezesem zarządu stowarzyszenia Marketing 4Business.