Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2020 dla marki CCC opowiada Katarzyna Krawczyk, dyrektor marketingu CCC.
Największy sukces dla marki CCC w 2020 roku
To z pewnością transformacja brandu w ramach przyjętej przez Grupę CCC nowej strategii komunikacji. Naszym pięciu głównym markom nadaliśmy nowe kody komunikacji, co z kolei sprawiło, że udało nam się zrepozycjonować Gino Rossi, Jenny Fairy, Lasocki, Sprandi i DeeZee. Co równie istotne, wokół każdej z marek zbudowaliśmy nowe społeczności konsumentów i odbiorców naszych treści, co nie byłoby możliwe bez wspomnianej nowej strategii i całego szeregu innowacyjnych działań.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki CCC w 2020 roku
Niewątpliwie obostrzenia handlowe związane z pandemią i zamknięcie sklepów stacjonarnych. Dużym wyzwaniem było sprawne i szybkie przeniesienie całości komunikacji oraz sprzedaży do online’u. Zresztą ta sytuacja wymaga od nas ciągłej elastyczności i gotowości do zmian, bowiem przed chwilą mieliśmy częściową powtórkę z wiosennego lockdownu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
Jesteśmy bardzo zadowoleni z relaunchu marki Jenny Fairy, ponadto cieszymy się z efektów naszej pracy przy okazji świątecznej kampanii Lasocki. Nie możemy też nie wspomnieć o pierwszych kolekcjach kapsułowych w ramach marek Gino Rossi i Jenny Fairy. Te całkiem nowe sety produktowe spotkały się z doskonałym przyjęciem naszych klientów, co z kolei byłoby znacznie trudniejsze bez nowego podejścia do komunikacji i pozycjonowania naszych marek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Nie możemy wskazać jednej akcji. Jesteśmy bardzo dumni z komunikacji wokół Black Week, także dlatego, że jej etap wstępny wystartował już na początku listopada, a całość została przez nas podzielona na kilka zróżnicowanych faz. W największych miastach w Polsce pojawiły się specjalne plakaty z kodem QR, który po zeskanowaniu aparatem uruchamiał filtr AR i wyjątkową animację z interaktywnym copy oraz efektowną prezentacją produktów.
Specjalne miejsce na naszej liście aktywacji zajmuje także wysyłka kreatywna, promująca jesienną kolekcję Jenny Fairy, podczas której w rolę specjalnego kuriera wcielił się Jakub Kosel. Zaprzyjaźnione z CCC stylistki, influencerki i dziennikarki otrzymały od nas topowe produkty z listy must-have.
Z uśmiechami na ustach wspominamy też zrealizowaną wspólnie ze Sneaker Boyz akcję customizacji butów i tour po kilku największych miastach w Polsce. Do tego na pewno nasze live’y, zarówno te bardziej modowe, jak ostatni „Nigdy, przenigdy”, jak i sprzedażowe czy też treningowe #StayFit. Generalnie jesteśmy zbudowani doskonałym odbiorem wprowadzonych przez nas zmian produktowych oraz komunikacyjnych. W różnych kanałach odnotowaliśmy świetny response sprzedażowy, także kolekcji kapsułowych. Jesteśmy także bardzo dumni z nowej relacji, którą zbudowaliśmy z naszymi klientami.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Nie wyróżniamy najważniejszych kanałów komunikacji, bowiem w CCC opieramy ją o podejście 360. Zależy nam na pełnej, kompletnej dywersyfikacji, oczywiście w zależności od odbiorcy. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie możemy nawiązać dialog z fanami CCC i naszych 5 subbrandów. Tym sposobem istniejemy zarówno w TV, jak i wśród influencerów, do tego wysyłki kreatywne czy też innowacyjne podejście do OOH i zaznaczenie naszej obecności „na mieście”.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Na pewno będziemy kontynuować udane akcje z 2020 roku. Skupimy się więc na social mediach, w tym na TikToku, w którym dostrzegamy olbrzymi potencjał. W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zechcemy także powrócić do eventów, które w branży fashion są niezwykle istotne. Lubimy bezpośrednie spotkania z naszymi Klientami, stylistami, dziennikarzami czy influencerami.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
W tym miejscu musimy podkreślić wrażliwość naszych konsumentów na jakość oferowanego im contentu. To inwestycja zwrotna, bowiem zmiana w sposobie komunikacji została szeroko odnotowana i zauważona. Bardzo nas to cieszy. Inwestujemy w nowe formaty i platformy komunikacji, rozwijamy się i szukamy kolejnych sposobów dotarcia do naszych Klientów. Dopiero się rozkręcamy, możemy zapewnić, że w sezonie SS21 również będziemy bardzo aktywni.
Budżet na działania digitalowe
Oczywiście nie możemy operować konkretnymi kwotami, ale chcemy wyraźnie zaznaczyć, że priorytetowo traktujemy wielokanałowość naszej komunikacji. Z oczywistych powodów akcenty przesunęły się w kierunku digitalu i e-commerce’u, gdzie stale sięgamy po nowe usługi. Na terenie Warszawy właśnie wdrożyliśmy dostawę produktów w 60 minut. To przełom, bo dzisiaj de fecto można zamawiać obuwie CCC jak pizzę, a przecież jeszcze do niedawna był to produkt oglądany, przymierzany i kupowany głównie stacjonarnie. Mamy świetne produkty, bardzo szeroki wybór, 100 dni na ewentualny zwrot, szybką, wygodną dostawę oraz komfortowe formy płatności i o tym właśnie chcemy opowiadać w kilku kanałach, oczywiście z uwzględnieniem specyfiki każdego z nich. Będziemy także rozwijać naszą ofertę w ramach aplikacji i Klubu CCC.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Nie chcemy podejmować się żadnych ocen. Z pewnością funkcjonujemy w ciekawych czasach i okolicznościach, pełnych trudności, ale i szans czy wyzwań. Staramy się im sprostać przede wszystkim w kreatywny, innowacyjny sposób. To jest dla nas najważniejsze, także dlatego, że zostało odnotowane i docenione przez naszych klientów.
3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok
To z pewnością dalszy rozwój w ramach przyjętej strategii, kontynuacja zmian w komunikacji i pozycjonowaniu naszych 5 marek, a także budowanie ich wyrazistego, świeżego wizerunku. Jesteśmy przygotowani na nowe wyzwania, mamy bardzo ambitne plany i zamierzamy stale zaskakiwać naszych klientów. Zarówno w warstwie produktowej, jak i wizerunkowej.