Chodzi w tym przypadku o to, ażeby zyskać jak największą liczbę klientów i dotrzeć do jak największej liczby osób potencjalnie zainteresowanych promowaną firmą lub usługą. W jaki dokładnie sposób content wpływa na pozycjonowanie i jak to wykorzystać? Jak przy pomocy artykułu można pozycjonować stronę?
Content marketing a pozycjonowanie
Poprzez publikowanie atrakcyjnych, przydatnych i interesujących treści można dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy skorzystają z usług promowanej firmy. Czasem wystarczy jedynie przekazać im informacje na dany temat, ponieważ prędzej czy później zgłoszą się do firmy. Internet działa bowiem w ten sposób, że można w nim wyszukać dane o rzeczach, które nas interesują. Dzięki temu – odpowiadając na ewentualne potrzeby i oczekiwania klientów – firma jest w stanie pokazać się jedynie tym, którzy rzeczywiście mogą potrzebować jej pomocy lub usług.
Zobacz również
Content marketing tym wyróżnia się od innych form marketingu, że opiera się na budowaniu długofalowych relacji pomiędzy reklamodawcą a klientem. Pod tym terminem kryją się wszystkie treści, rozpowszechniane przy pomocy internetu w celu wypromowania jakiegoś produktu. Mogą to być zarówno filmiki, infografiki, jak i na przykład raporty. Najcenniejsze jednak – jak się okazuje – są artykuły.
Dobra treść, lepszy wynik
Internauci nauczyli się już poszukiwać stron z artykułami lepszej jakości – nie ufają wręcz tym, które są ich zdaniem podejrzane, a zatem zamieszczone na nich artykuły posiadają błędy, są napisane niedbale i tak naprawdę niczego nie wyjaśniają. Preferowane są obecnie strony wysokiej jakości – pomocne, odpowiadające na pytanie i potencjalnie interesujące.
W przeszłości zdarzało się bowiem, że najwyższe pozycje w rankingu wyświetleń wyszukiwarki Google (i innych wyszukiwarek) zyskiwały strony, których poziom dziś uznalibyśmy za żenujący. Dlatego też Google wprowadził najnowocześniejsze zabezpieczenia! Między innymi algorytmy Panda i Pingwin bronią internautów od natłoku stron słabej jakości – potrafią je właściwie zlokalizować i umieścić w rankingu na najniższych pozycjach. W dodatku algorytmy te są stale aktualizowane, zatem nie ma sensu z nimi walczyć! Lepiej walczyć o czytelnika (a zatem potencjalnego klienta), serwując mu wysokiej jakości treść – wtedy jego zainteresowanie będzie wręcz naturalne. A większe zainteresowanie internautów, przekłada się na wyższą pozycję w rankingu – i koło się zamyka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak napisać dobry artykuł?
Internauci oczekują coraz więcej, a zatem treść zamieszczanych na pozycjonowanych stronach artykułów musi być coraz lepsza. Jednocześnie zawsze należy mieć na uwadze, że reklamując swoją firmę, szukamy klienta o bardzo określonych cechach – i tekst musi być skierowany do niego.
Poza aktywnością na portalach społecznościowych to artykuły stały się najważniejszym sposobem promocji. Przy tym zawsze przy tworzeniu tekstu trzeba mieć na uwadze cel jego powstawania. Musi być na tyle ciekawy, ażeby wzbudzić zainteresowanie, a jednocześnie w pewien sposób sprytnie coś reklamować lub przekierowywać na inną stronę przy pomocy umieszczonego w nim linku. Dzięki temu przekaże czytelnikom informacje o danej usłudze lub firmie, a także będzie pomocny w działaniach SEO.
Artykuły muszą również posiadać unikalną treść – inaczej albo będą zwykłym plagiatem, albo też czytelnicy bardzo szybko zorientują się, że chodzi w nich o coś innego, niż tylko o przekazanie informacji. Algorytmy Google wyłapują treści, które ktoś już gdzieś zamieścił (nawet, jeśli byliśmy to my) i karzą je umieszczeniem na końcu wyników wyszukiwarki, bądź też czasem nawet zupełnym ich usunięciem. Musimy zatem dbać, aby artykuły były wyjątkowe! Warto nieco się wysilić, ponieważ dzięki temu zyskujemy darmową reklamę, a jeśli tekst będzie dobry, internauci przekażą go swoim znajomym. Stabilny link z tekstem dobrej jakości to najlepszy sposób, aby budować pozycję danej firmy i świadomość marki wśród użytkowników sieci. I takich linków powinniśmy mieć jak najwięcej!
Tekst powstał przy współpracy z agencją Fusion Marketing.
Autor:
Grzegorz Kluzek, Product Manager, Agencja Fusion Marketing