#WPŁYWOWI: ruszyła akcja, która pomaga monitorować czystość wód w Polsce

#WPŁYWOWI: ruszyła akcja, która pomaga monitorować czystość wód w Polsce
W Międzynarodowym Dniu Ziemi Bank BNP Paribas zainaugurował akcję #WPŁYWOWI, która polega na społecznym wsparciu monitorowania zanieczyszczenia wód polskich. Do inicjatywy może dołączyć każdy.
O autorze
2 min czytania 2024-04-22

Bank BNP Paribas od dłuższego czasu angażuje się w różnorodne akcje mające na celu dbanie o środowisko naturalne wokół nas. Po „pasiekach pod gwiazdami” i hackAIR przyszedł czas na inicjatywę, która wystartowała w Międzynarodowym Dniu Ziemi. #WPŁYWOWI to akcja, której celem jest monitorowanie poziomu zanieczyszczeń wód słodkich w Polsce.

Bank BNP Paribas przekonuje, że każdy z nas może przyczynić się do zmiany stanu Ziemi na lepszy, wystarczy tylko być uważnym i korzystać z nowinek technologicznych, które ułatwią nam to zadanie. Właśnie taką innowacją jest specjalny spławik Aguard®, który bez wątpienia docenią wszyscy miłośnicy wędkarstwa. Korzystając z niego, można bowiem nie tylko wyłowić piękny, rybi okaz, ale także samodzielnie sprawdzić stan polskich wód. Spławik trafi do wszystkich okręgów wędkarskich w kraju.

Spławik jest bowiem połączony z aplikacją mobilną dostępną w Sklepie Play i App Store. Pobierając ją i instalując w telefonie, zyskujesz dostęp do bieżących informacji na temat czystości wody, w której wędkujesz. Co więcej, zapisywane w specjalnie stworzonej bazie dane od razu docierają do naukowców sporządzających przekrojowe raporty na temat stanu polskich rzek i jezior.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wspólna troska o środowisko jest jedną z najlepszych decyzji, jaką możemy podjąć jako jednostki i społeczeństwo – była to zresztą jedna z inspiracji naszej nowej platformy komunikacyjnej Bank Dobrych Decyzji. Postrzegając rolę banków jako instytucji zaufania publicznego – inicjujących i napędzających ważne zmiany, nie tylko w obszarze finansów, postanowiliśmy rozwinąć nasze dotychczasowe działania, zlokalizowane na ograniczonych obszarach, jak np. Re:Generacja nad Zatoką Pucką, na rzecz szerokiej współpracy w projekcie, który obejmie cały kraj – mówi Anna Maraszek, Menedżerka ds. Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas, współkoordynatorka projektu.

Projekt #WPŁYWOWI jest przykładem działań typu citizen science (pol. nauka obywatelska), a ambasadorami akcji są Piotr Nieznański, międzynarodowy ekspert zaangażowany w inicjatywy na rzecz ochrony rzek w Polsce oraz Ewa Ewart, autorka głośnego dokumentu pt. „Do ostatniej kropli”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.wplywowi.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS EKObarometr Index: Jakie nastroje występują w polskim społeczeństwie w odniesieniu do ekologii [RAPORT]

Wskaźnik EKObarometr Index (EI) w 2023 roku w Polsce wyniósł 23 punkty, osiągając najwyższy poziom od 4 lat – podaje agencja badawcza SW Research, która regularnie monitoruje stan wrażliwości polskiego społeczeństwa na tematy ekologiczne.

PS2 Zielony sklep, czyli jak sprawić, aby e-commerce był bardziej eko

E-commerce wkracza na zieloną ścieżkę, ale może zrobić jeszcze więcej! Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i postępującymi innowacjami technologicznymi, branża handlu internetowego staje przed szansą na zrównoważony rozwój.