Wszystkie spółki DANONE z certyfikatem ruchu zrównoważonego rozwoju B Corp do 2025 roku

Międzynarodowy ruch B Corp tworzą firmy prowadzące biznes w sposób zrównoważony. Podobne wartości wyznają wszystkie spółki DANONE działające zgodnie z wizją One Planet. One Health, dlatego też do listy stojących przed nimi wyzwań dodają uzyskanie certyfikatu B Corp do 2025 roku.
O autorze
2 min czytania 2020-11-12

Ruch B Corp tworzą przedsiębiorstwa, które działają zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Odchodzą od modelu biznesowego bazującego jedynie na maksymalizacji zysku i aktywnie działają na rzecz środowiska oraz społeczeństwa. Tytuł przynależności do ruchu przyznawany jest na podstawie szczegółowej oceny funkcjonowania działalności firmy i jej wpływu na otoczenie. Certyfikat B Corp wydawany jest jedynie tym organizacjom, które spełniają restrykcyjne wymagania. Może się nim poszczycić obecnie ponad 3,7 tys. firm z 74 krajów.

Motto ruchu: „Wykorzystujemy biznes jako siłę do tworzenia dobra” jest zgodne z wizją One Planet. One Health, DANONE, w myśl której wszystkim działaniom firmy przyświeca dbanie o zdrowie ludzi i troska o planetę. To dlatego jednym z dziewięciu celów globalnych firmy jest uzyskanie certyfikacji B Corp we wszystkich spółkach DANONE na całym świecie. Pierwsze kroki w kierunku uzyskania certyfikacji B Corp w Polsce już zostały podjęte. Spółka Żywiec Zdrój jest w trakcie tego procesu, a jako następne certyfikat B Corp planują otrzymać również Danone oraz Nutricia.

Działania spółek DANONE w Polsce wpisujące się w ruch B Corp

Dołączając do B Corp, firmy muszą charakteryzować się ambitnymi celami oraz udowodnionymi praktykami prospołecznymi i prośrodowiskowymi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W DANONE rozumiemy, jak ważne jest równoważenie osiągania zysku ekonomicznego z budowaniem dobrostanu ludzi i planety. Podejmujemy więc wiele działań w każdym obszarze funkcjonowania naszej firmy, by minimalizować nasz wpływ na środowisko oraz odgrywać pozytywną rolę w najbliższym otoczeniu i w relacjach z interesariuszami przy okazji realizacji działalności statutowej. To dlatego jako odpowiedzialny producent między innymi zmieniamy nasze opakowania, tak by do 2025 roku były w 100% zdatne do ponownego użycia bądź recyklingu. W spółce Żywiec Zdrój poszerzamy ofertę opakowań w całości wykonanych z materiałów z recyklingu, stale redukujemy ślad węglowy, wspieramy lokalne społeczności nie tylko w rozszerzaniu dostępu do wody pitnej, ale również w promocji regionalnych zwyczajów, tradycji i kultury. Z kolei w spółkach Danone, w tym w Nutricia, od lat pracujemy z tymi samymi rolnikami i dostawcami mleka, warzyw lub owoców, pomagając im rozwijać swoje gospodarstwa. Z zespołem marki Alpro, której fabryka posiada już certyfikat B Corp, pracujemy nad wprowadzaniem opakowań w 89% wyprodukowanych z roślin, a docelowo chcemy osiągnąć poziom 100%. Angażujemy się też w działania na rzecz promocji właściwej diety, przyjaznej dla planety. I wreszcie – chociaż to zaledwie wycinek naszej działalności – we wszystkich spółkach sukcesywnie redukujemy ślad węglowy – mówi Paulina Kaczmarek, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w grupie spółek DANONE.

Spotkanie ruchu B Corp w Polsce z udziałem DANONE

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5 i 6 listopada br. pod hasłem Feel the planet, feel the people odbył się w Polsce pierwszy szczyt ruchu Benefit Corporations. Celem wydarzenia było zebranie w jednym miejscu przedstawicieli firm pretendujących do miana zrównoważonych pod kątem prowadzenia biznesu. Wśród prelegentów otwierających wydarzenie był Mathias Vicherat, Sekretarz Generalny Danone, który ogłosił ambicję spółek DANONE, by w ciągu 5 lat zakończyć proces cartyfikacji B Corp. W ramach spotkania odbyły się także panele tematyczne, w których udział brali eksperci DANONE. Edyta Krysiuk-Kowalczyk, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Żywiec Zdrój poprowadziła blok dot. ochrony zasobów wodnych, natomiast Paulina Kaczmarek, menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju, przybliżyła działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego i korzyści systemu depozytowego na opakowania napojowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się