Do tegorocznej jubileuszowej XV edycji konkursu Effie agencje komunikacji marketingowej oraz reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 75-osobowe jury pod przewodnictwem Katarzyny Goli – Dyrektor Generalnej NIVEA na Polskę i kraje Bałtyckie oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich (lista jury dostępna na stronie)
Obrady on-line poprzedziło spotkanie jurorów i wspólne czytanie zgłoszeń oraz dyskusje. Następnie od 7 lipca do 4 sierpnia jury oceniało prace on-line, a w dniu 4 września, podczas obrad off-line (wspólna dyskusja), zagłosowało na nominacje i nagrody.
Zobacz również
Na obu etapach głosowania jury musiało przemyśleć i ocenić prace przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Na obu etapach oglądano również prace kreatywne i przesłane przez zgłaszających filmy o kampanii.
Lista nominowanych poniżej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konkurs Effie wspierają media i partnerzy biznesowi:
Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, Onet., TVN
Sponsorzy Wspierający: AMS, Multikino Media, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media Impact Polska
Partner Technologiczny: Nextway Group
Sponsorzy Gali: Nespresso, Hennessy
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
Patroni Medialni: Radio Zet Chilli, ThinkThank, NowyMarketing.pl, Biznes.pl, TVN24 Biznes i Świat.
Honorowy Patronat nad konkursem objął Minister Gospodarki. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan.