BMW Art Club to nowy projekt artystyczny zainicjowany przez BMW we współpracy z czołowymi polskimi instytucjami kultury. W jego ramach organizowane będą wydarzenia łączące muzykę, operę, balet, sztukę współczesną, architekturę, wzornictwo oraz nowe technologie. Tegoroczna inauguracja to dwa koncerty prezentujące utwory wybitnych kompozytorów XX wieku (Pendereckiego, Lutosławskiego, Panufnika, Góreckiego), którym towarzyszyć będzie instalacja wideo autorstwa Witka Orskiego.
Podczas dwóch wieczorów Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia zagra pod batutą Alexandra Humali z towarzyszeniem światowej sławy muzyków. Program muzyczny stanowi wybór utworów: Krzysztofa Pendereckiego (Koncert na róg i orkiestrę „Winterreise”, Concertino na trąbkę i orkiestrę), Witolda Lutosławskiego („Mi-parti” na orkiestrę), Andrzeja Panufnika (Kołysanka na orkiestrę smyczkową i 2 harfy) oraz Henryka Mikołaja Góreckiego (Koncert na klawesyn i orkiestrę smyczkową, Trzy tańce na orkiestrę). Orkiestrze towarzyszyć będą soliści: Piotr Orzechowski „Pianohooligan” – klawesyn, Gábor Boldoczki – trąbka oraz Krzysztof Tomczyk – róg.
Zobacz również
Autorem wielokanałowej instalacji wideo jest fotograf Witek Orski. „Moja realizacja jest próbą wejścia w dialog z odgrywanymi kompozycjami, uchwycenia możliwych punktów stycznych pomiędzy muzyką a obrazem. Dzieje się to raczej na poziomie strukturalnym, niż wrażeniowym. W tym sensie mój projekt nie ułatwia i nie uprzyjemnia odbioru koncertu, a raczej go komplikuje poprzez dodanie kolejnej, wizualnej warstwy interpretacyjnej” – mówi o kulisach swojej pracy artysta. Poddawane cyfrowym przetworzeniom obrazy ukazują motywy zaczerpnięte z krajobrazu, który współcześnie sam jest efektem postprodukcji i retuszu.
– Praca nad projektem BMW Art Club. Przyszłość to sztuka była fascynującą podróżą w czasie i przestrzeni. Fotografie Witka Orskiego powstawały w całej Polsce – od bałtyckich plaż, po hałdy węgla na śląsku i Puszczę Białowieską. Natomiast wybrany przez dyrektor Joannę Wnuk-Nazarową program muzyczny przeprowadził nas przez całą historię polskiej muzyki XX wieku. Efektem spotkania muzyki i nowych technologii jest projekt, który śmiało patrzy w przyszłość – mówi Michał Suchora, kurator projektu wizualnego.
Projekt BMW Art Club wpisuje się w strategię BMW Drives Culture. W jej ramach marka BMW od ponad 40 lat wspiera działania z zakresu kultury i sztuki, współpracując z największymi światowymi artystami, m.in.: Andy Warholem, Royem Lichtensteinem, Jenny Holzer, czy Jeffem Koonsem. Polski oddział BMW jest partnerem czołowych instytucji kultury, m.in. Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach, Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, czy Filharmonii Szczecińskiej. Przez 12 lat firma organizowała również koncert BMW Jazz Club, podczas którego czołowi jazzmani prezentowali najnowsze trendy muzyczne.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wydarzenie „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” odbędzie się w tym roku dwukrotnie: 27 października o godz. 19:30 w sali koncertowej NOSPR w Katowicach oraz 9 grudnia o godz. 19:00 w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing