Badanie przeprowadzono na zlecenie szwedzkiej agencji Be Better Online na 15 rynkach digitalowych Europy, Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Wynika z nich, iż największą wartość dla klientów miały pieniądze wydane na działania SEO (34%) oraz SEM (29%). Wydatki na social media były wartościowe dla 15% spośród klientów partnerów stowarzyszonych w Yamondo.
– Mierzalność efektów, dbałość o wizerunek Klienta w sieci to jedne z wielu założeń stawianych przez Klientów, które realizujemy w ramach działania w sieci Yamondo. – mówi Tomasz Bacański, Search Engine Marketing Strategist w Lemon Sky. – Wydatki na SEM rosną stale od 2004 roku. Patrząc na ostatnie zmiany, jakie stosuje Google w swoim algorytmie, zmiana strategii działań niektórych agencji oraz stosowanie się do restrykcyjnych regulaminów Google pod kątem SEO może wyjść dużym markom jedynie na plus, zwłaszcza przy długodystansowym myśleniu o swoim biznesie – dodaje.
Zobacz również
Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką wśród przebadanych rynków. Największy potencjał rozwoju wśród serwisów społecznościowych członkowie stowarzyszenia Yamondo widzą w serwisach Twitter, Pinterest oraz Google +. Dane dotyczące specyfiki poszczególnych rynków pochodzą z Google Business Map.
(Infografika powiększa się po kliknięciu)
Infografika jest dostępna na stronie lemonsky.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Yamondo – the Global Performance Alliance to stowarzyszenie, które skupia 15 niezależnych agencji związanych z performance marketingiem na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego, amerykańskiego oraz azjatyckiego. Oferuje cenną sieć kontaktów dostarczając w ten sposób globalną wiedzę poszerzoną o unikalny kontekst kulturowy.