TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wymacalność*. Nowy, ważny trend w content marketingu

Wymacalność*. Nowy, ważny trend w content marketingu
O autorze
1 min czytania 2017-06-20

W świecie post-prawdy, digitalizacji relacji i maksymalnego zmęczenia odbiorców komunikatami marketingowymi największe marki coraz szybciej dostrzegają znaczenie marketingu opartego na realnych doświadczeniach, rzeczach namacalnych.

W trakcie tegorocznego święta reklamy w Cannes temat ten poruszany będzie na prawie 17% paneli dotyczących digital marketingu oraz prawie 27% dotyczących relacji marka – konsument. To trend, którego nie można zignorować.

Wymacalność, bo tak też można przetłumaczyć na polski ten nowy termin, którym coraz częściej posługują się marketerzy z P&G czy McDonald’s, staje się faktem. Bez wymacalności większość działań reklamowych staje się archaiczna i bardzo mało skuteczna. To tak jakby Big Data mierzyć linijką.

Kropka!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lepszego terminu niż wymacalność zresztą ciężko szukać, bo on w pełni oddaje esencję działań, które stają się przełomem w myśleniu o komunikacji.

A komunikacja to przecież podstawa wszelkich relacji marek z konsumentami w dzisiejszym świecie, w którym nie wystarczy obiecać, w którym trzeba obietnicę zagwarantować i dać konsumentowi poczuć się ważnym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przestrzeń social media jest tego najlepszym przykładem. Tutaj wymacalność staje się kluczowa. Cytując prezesa holdingu WPP „Wymacalność to często kwestia życia i śmierci! To nie są jakieś tam jaja!”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednak, aby wcielić te słowa w czyny, nie wystarczą obecnie podejmowane działania. Chociaż często wystarczą zwykłe badania, żeby tę tezę udowodnić. Pierwsze projekty wystartowały już w zeszłym roku, na zasadzie samobadania komunikatów wzmiankowanych już marek i przeszły już kluczowe testy jakościowe!

Abnegatów tej tezy oczywiście nie brakuje, dużo z nich twierdzi, że wymacalności nie da się połączyć z content marketingiem. Nic bardziej mylnego.

Jasne, nie jest to takie proste, wymaga trochę zachodu (około 30 sekund dziennie na prostą wymacalność), ale tego trendu nie da się zahamować.

A jeśli okaże się, że wymacalność zadziała, trzeba będzie działać dalej, zrobić następny krok.

Kropka!

Podsumowując – jeśli jest jakiś istotny trend, na który powinni zwrócić uwagę wszyscy zajmujący się marketingiem, szczególnie ci w wieku 20-40 lat.

Lepszego i ważniejszego trendu w tym roku nie będzie.

*pogubiłeś się w tej wymacalności? Wejdź na WWW.LAPJAJA.PL i dowiedz się o co tak naprawdę chodzi.