We wszystkich ogólnopolskich stacjach emitowany jest 30-sekundowy film, a jego pełną dwuminutową wersję obejrzeć można na kanale YouTube Desperadosa.
Desperados swoją unikalność zawdzięcza łączeniu dwóch światów: piwa i smaku tequili. To odważne i niejednoznaczne połączenie sprawia, że marka kierowana do pokolenia Millennialsów, idealnie wpisuje się w ich świat, pełen nieoczywistych połączeń i kontrastów. Świat, który najlepiej opisuje zdanie: życie ma wiele ograniczeń, ale też daje nieograniczone możliwości.
Zobacz również
– Podobnie, jak nasi konsumenci wierzymy, że tylko wtedy gdy wykorzystamy drzemiący w nas potencjał, możemy twórczo zmieniać otaczający nas świat – mówi Anna Wood, senior brand manager marki Desperados. – Z takiego myślenia zrodził się pomysł na nowy spot Desperadosa. Zainspirowani pokoleniem młodych dorosłych, postanowiliśmy oddać im głos i zrealizowaliśmy film, który w dokumentalny sposób pokazuje świat marki oczami młodych ludzi.
Twórczy eksperyment
Spot zrealizowany został w konwencji barwnego reportażu. Przez 4 wieczory, noce i świty kamera filmowa towarzyszyła młodym ludziom w ich imprezowej podróży. Impreza to już nie tylko noc, to także zmierzch i świt przysłowiowe już „bifory” i „aftery”. To nocne wędrówki po ulicach w drodze z jednej imprezy na drugą, z klubu na domówkę, z domówki w plener. Impreza stała się dziś wielowątkowym doświadczeniem, nieodłącznym elementem świata młodych ludzi. Desperados jest jego częścią i inspiruje do uwalniania imprezowej spontaniczności.
Do współpracy przy tym projekcie Desperados zaprosił twórców niekomercyjnych, luźno związanych z reklamą. Spot wyreżyserował szwedzki reżyser Daniel Wirtberg, który ma w swoim portfolio licznie nagradzane projekty realizowane na pograniczu krótkich filmów artystycznych i wideoklipów. – Daniel to nie tylko twórca filmowy, ale także DJ i V-J. Z racji swoich muzycznych zainteresowań aktywnie uczestniczy życiu młodych i ma z nimi autentyczny kontakt. Wszedł więc w ten projekt z pełnym wyczuciem i zrozumieniem tego, czego szukaliśmy, dodając swój niepowtarzalny styl – podkreśla Anna Wood.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Minimalistyczne dźwięki electro w stylu DIY, które słyszymy w spocie, to dzieło alternatywnego sztokholmskiego DJ’a Kornela Kovacsa. Na charakter filmu istotnie wpłynęły także techniczne aspekt realizacji. Cały materiał został zrealizowany na taśmie filmowej 16mm, czemu zawdzięcza wyjątkowy walor wizualny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dokumentalna szczerość
Celowo zrezygnowano z typowego castingu za pośrednictwem agencji aktorskich. Ponad 200 osób, które wzięło udział w zdjęciach, zwerbowano w klubach, na ulicach i za pomocą portali społecznościowych. Zdjęcia realizowane były m.in. w postindustrialnych przestrzeniach Trójmiasta i Warszawy, na terenie byłej stoczni w Gdańsku, w starej Królewskiej Fabryce Karabinów czy na złomowisku.
Produkcją spotu zajął się Opus Film. Koncept wymagał szczególnego podejścia do realizacji. – Celowo zrezygnowaliśmy z realizatorów i rozwiązań typowo reklamowych na rzecz twórców, którzy potrafili wnieść do procesu swoją oryginalną wrażliwość. Poszukiwaliśmy autentyzmu i szczerości, a także świeżej estetyki. Zadaniem studia było utrzymanie jakościowego charakteru tak nietypowej realizacji – mówi producent Julian Dworak z Opus Film.
Koncepcję filmu „Wynalazcy” przygotował Paweł Heinze, który doświadczenia zdobywał w największych polskich i międzynarodowych agencjach kreatywnych. Jego projekty wielokrotnie nominowane i nagradzane były w licznych konkursach międzynarodowych.
Kampania obejmuje dwa filmy 30-sekundowe, które emitowane będą w telewizji, na VOD oraz na Facebooku i Instagramie. Pełną dwuminutową wersję spotu można zobaczyć na kanale YouTube Desperadosa oraz na stronie www.desperados/com.
Spot zrealizował dom produkcyjny Opus Film. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest. Za komunikację PR odpowiada agencja Roots PR.