Od głośnej premiery Cyberpunk 2077 minęło już prawie półtora roku i choć debiut gry zapamiętamy jako falę rozczarowań, okazuje się, że do tej pory produkcja sprzedała się w niemałym nakładzie 18 mln kopii. W samym 2021 roku sprzedano 5 mln egzemplarzy, co pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszyła się przedsprzedaż Cyberpunka.
Zobacz również
Ku zaskoczeniu analityków, wyniki za czwarty kwartał 2021 roku okazały się lepsze od prognozowanych. CD Projekt RED zanotował 209 mln zł zysku i 888 mln zł dochodu.
Pomimo wypłaty najwyższej w naszej historii dywidendy w wysokości ponad 500 milionów zł i realizacji dalszych prac nad wydanymi i nowymi grami, na koniec ubiegłego roku stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrósł o blisko 280 mln zł – powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt.
Plany związane z Cyberpunkiem
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Po roku pracy nad wprowadzaniem poprawek do Cyberpunka, znacząca część zespołu CD Projekt skupia swoje wysiłki na stworzeniu kolejnych nowości dla graczy. Wśród obietnic studia szczególnie wyczekiwany jest płatny dodatek do gry. Na razie szczegóły na temat tej produkcji są owiane tajemnicą, jednak firma podaje, że DLC pojawi się trzy lata po premierze gry, czyli w 2023 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tymczasem CD Projekt nieustannie dba o promocję Cyberpunka, a gracze oczekujący na DLC mogą korzystać z publikowanych co jakiś czas darmowych dodatków. Co więcej, wydawca współpracuje obecnie z platformą Netflix oraz japońskim studiem Trigger nad stworzeniem 10-odcinkowego serialu anime „Cyberpunk: Edgerunners”.
W ramach projektu jesteśmy odpowiedzialni m.in. za fabułę, jesteśmy też czynnie zaangażowani w produkcję. Najważniejszą przesłanką wejścia w ten projekt jest zwiększenie zasięgu marki i rozwój na nowych obszarach – powiedział Piotr Nielubowicz.
Produkcja ma pojawić się w serwisie streamingowym w jeszcze w tym roku. Prezes spółki podkreślił, że będzie to jednak inny typ serialu niż „Wiedźmin”, który niewątpliwie przyczynił się do popularności gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.
Według rocznego raportu, sprzedaż wszystkich gier z serii cieszy się jeszcze większą popularnością niż „Cyberpunk 2077” – dotąd sprzedano ponad 65 mln kopii. Największy udział w tym wyniku ma trzecia część sagi, którą sprzedano ponad 40 mln razy. Obecnie fani oczekują na czwartą z serii grę osadzoną w uniwersum Wiedźmina.