Wyniki Global Effie Index 2023: Kto był najbardziej efektywny?

Wyniki Global Effie Index 2023: Kto był najbardziej efektywny?
Effie Worldwide ogłosiło wyniki 13. edycji Effie Index® 2023, corocznego rankingu firm stojących za najbardziej efektywnymi inicjatywami marketingowymi na świecie. W zestawieniu znalazła się Polska agencja DDB Warszawa.
O autorze
1 min czytania 2024-06-06

Effie Index to coroczny, globalny wskaźnik efektywności marketingowej identyfikujący i klasyfikujący najefektywniejsze agencje, marki oraz marketerów. W tym roku eksperci przeanalizowali ponad 4750 zgłoszeń.

W kategorii Most Effective Marketers pierwsze miejsce zajął AB InBev, właściciel marek: Budweiser, Corona i Stella Artois. W pierwszej piątce znalazły się również kolejno: Unilever, McDonald’s, PepsiCo, The Coca-Cola Company.

Tytuł Most Effective Brands trzeci rok z rzędu otrzymał McDonald’s. Pierwszą piątkę zdominowały fast foody, bowiem na kolejnych miejscach uplasowały się: KFC, Oreo, United24 oraz Burger King.

W zestawieniu Most Effective Agency Holding Groups na pierwszym miejscu znalazł się Omnicom, detronizując ubiegłorocznego lidera, WPP. Publicis utrzymał trzecią pozycję drugi rok z rzędu, a IPG i Dentsu zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ranking Most Effective Agency Networks otwiera McCann Worldgroup. Niżej na podium znalazły się DDB Worldwide oraz Ogilvy, a pierwszą piątkę zamykają BBDO Worldwide i Leo Burnett Worldwide.

Tytuł Most Effective Agencies należy do AlmapBBDO z Brazyli. Zdobyli 18 złotych nagród dla 10 marek, w tym Amazona, Mety, VW, Heinekena i PepsiCo. Na kolejnych miejscach znalazły się: Leo Burnett Dubai, McCann Worldgroup Gurugram (Indie), GUT (Argentyna), Leo Burnett India.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polska agencja DDB Warszawa w tej kategorii zgarnęła 13 nagród, zajmując 89. miejsce.

Argentyński GUT zajął pierwsze miejsce w kategorii Most Effective Independent Agencies. Agencja zdobyła dwie nagrody Grand oraz 18 złotych nagród w ośmiu kategoriach. W pierwszej piątce znalazły się również: nowozelandzki Special, ukraiński Gres Todorchuk, peruwiański Valor Socios de Marcas oraz brazylijski GUT.

W indeksie Effie ujęto wszystkich laureatów Effie Awards od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku. Pełny ranking dostępny jest na stronie effieindex.com.

Trwają zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland, które będą przyjmowane do 5 lipca br.

Zdjęcia: mat. pras.