Spot promujący kampanię utrzymany jest w estetyce westernowego pojedynku, w którym mierzą się dwa kulinarne światy. Ona – ufa swojej intuicji, kieruje się skojarzeniami i kreatywnością, świadomie łamie zasady. On – tradycjonalista przywiązany do tradycyjnych receptur. Profesjonalny kucharz i amatorka w niepozbawionej humoru walce prezentują swoje pomysły na udanego grilla, podlane solidną porcją wina.
Zdecydowaliśmy się na udział w kampanii Faktorii Win, bo spodobał nam się pomysł wykorzystania naszych odmiennych kulinarnych energii. Na co dzień mamy faktycznie inne podejście do gotowania, więc udział w takim wytrawnym pojedynku był dla nas świetnym doświadczeniem. Poza tym możliwość propagowania dobrej kuchni w połączeniu z dobrym winem to coś, na czym nam naprawdę zależy. W tej kwestii doskonale rozumiemy się z Faktorią Win – mówi Basia Starecka.
Zobacz również
Kampanii online towarzyszy konkurs, w którym do wygrania są stworzone przez markę grillowe fartuchy. Akcja potrwa do 12 czerwca.
W ramach kampanii prowadzona jest także komunikacja print. W ramach specjalnej edycji drukowanego branded contentu, magazynu „Faktoria Win”, który bezpłatnie znaleźć można na regałach marki, powstała pula dedykowanych treści zbliżających wino do grilla. Starecka i Bruś-Klepacki udzielili wywiadu oraz przygotowali selekcję swoich autorskich grillowych przepisów prezentujących ich odrębne spojrzenia na kulinarną kreację przy ruszcie. Potrawy zostały zestawione z najciekawszymi winami na sezon grillowy z kolekcji Faktorii Win.
W kampanii „Wytrawny pojedynek” chcemy pokazać naszym konsumentom, że wino idealnie nadaje się na outdoorowe spotkania przy grillu i podkreśla smak przygotowanych potraw. Chcemy być pierwszą marką w kategorii, która odważnie wkroczy w świat grillowej tradycji, do tej pory mocno kojarzonej z piwem. Polacy z roku na rok stają się grillowymi ekspertami i są w tej dziedzinie co raz bardziej kreatywni. Widzimy duży potencjał w komunikacji odpowiadającej na te zmiany – wyjaśnia Paulina Wardak, Kierownik Marketingu Faktorii Win
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Video, wbrew pozornym przekonaniom jest wciąż wymagającym, jeśli chodzi o środki wyrazu contentem, więc „Tworząc kampanię „Wytrawny Pojedynek” postawiliśmy na zaangażowanie wiarygodnych influencerów świata foodowego, którzy naturalnie sprawdzą się ze sobą w interakcji i nie będą musieli niczego udawać – będą po prostu sobą. Dzięki temu, content, który pował, poza solidną strategią mediową broni się naturalnością i emocjami. Bo właśnie na emocjach czyli rywalizacji przy grillu został oparty insight naszej kampanii. Do tego kontekstowo dosłownie uszyta na miarę unikalna nagroda, której nie można zdobyć nigdzie indziej, która mamy nadzieję – także wzbudzi emocje. – mówi Monika Sidorowicz, szefowa sidorowicz.co.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za strategię, koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja sidorowicz.co, odpowiedzialna również za obsługę kanałów social media marki. Produkcją spotu i sesji zdjęciowej, na zlecenie sidorowicz.co zajęło się Dynamo.