Neonet nie jest już konkurentem x-komu – teraz to część jednej grupy. Warunki umowy inwestycyjnej zostały spełnione, w tym uzyskanie niezbędnych zgód antymonopolowych oraz zatwierdzenie układu z wierzycielami Neonetu.
Docelowo, w ramach całej grupy, celem jest synergia, m.in. w obszarze polityki zakupowej, obsługi zamówień oraz newralgicznych z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania biznesu, obszarów front i back office. Te działania mają na celu poprawę warunków handlowych i zwiększenie konkurencyjności obu marek.
Zobacz również
Chodzi o efektywniejsze zarządzanie ofertą i sprzedażą, a także obniżenie kosztów operacyjnych. Naturalnym kierunkiem rozwoju Neonetu będzie rozbudowa oferty IT i GSM zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, co stanie się możliwe dzięki know-how x-komu.
Dodatkowo członkowie zarządu x-komu mogą teraz zasiadać w zarządzie Neonetu, mając decydujący wpływ na kierunek jego rozwoju. Wybrani menedżerowie będą mogli jednocześnie zarządzać połączonymi zespołami obu spółek, co ułatwi wymianę wiedzy i dostosowanie oferty do oczekiwań klientów.
Cele x-komu po przejęciu Neonetu
W najbliższych miesiącach x-kom skupi się na zwiększeniu udziału w sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Powyższe działania mają przywrócić rentowność i siłę marki Neonet w ciągu najbliższych miesięcy.
„Szukaj okazji, ale nie w Azji”: na Dworcu Centralnym ruszyła wystawa OLX o azjatyckich platformach
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing