Ranking bazuje na analizie wskaźnika Buzz z badania YouGov BrandIndex. Pytanie zadane ankietowanym brzmiało: „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Zaprezentowane marki otrzymały największą liczbę pozytywnych opinii, a niektóre z nich znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022).
W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Buzz zajmują marki Allegro, Lidl i Rossmann. Tuż poza podium, z różnicą 0,5p.p., uplasował się BLIK. Bardzo wysokie wyniki zanotowały marki Biedronka, E. Wedel, McDonald’s, Pepco, Toyota i Winiary. To one zebrał naprawdę wiele pozytywnych opinii wśród Polaków.
Zobacz również
Ranking TOP 10 Improvers 2023 vs 2022 prezentuje firmy, które znacząco poprawiły swój wynik Buzz w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022). W czołowej trójce znalazły się marki Revolut, Action i Leroy Merlin. Czwarta pozycja przypadła mace Dealz. Na kolejnych miejscach uplasowały się Decathlon, Pay Po i BLIK, a zestawienie zamykają Allegro Pay, Klarna i Vinted.
Warto przypomnieć, że pozytywne opinie o markach wielu przypadkach przełożyły się na wzrost wskaźników wizerunkowych, o czym mowa w styczniowej odsłonie rankingu YouGov Best Brands.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras.
PS Ranking YouGov Best Brands 2023: TOP 10 najsilniejszych marek w Polsce
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Prezentujemy dziś nowy ranking YouGov Best Brands, przedstawiający najlepsze i najprężniej rozwijające się marki.
PS2 YouGov Ad Awareness 2023: najsilniejsze marki pod względem znajomości reklam [RANKING]
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki były najbardziej widoczne na polskim rynku w roku 2023, jeśli chodzi o znajomość reklam wśród ogółu dorosłych Polaków.