Youtuber to w dzisiejszych czasach zawód z bardzo szybko rosnącą popularnością. Grono twórców na YouTube z dnia na dzień się powiększa, a wraz z nim pojawiają się nowe możliwości czerpania zysków przez dodawanie treści wideo.
Youtube wychodzi naprzeciw oczekiwaniom twórców i sukcesywnie od kilku lat wzbogaca serwis o nowe funkcje. Po uruchomieniu w 2017 roku Superczatu i Supernaklejek w 2019 roku, twórcy zyskują kolejną funkcję, dzięki której mogą dodatkowo zarobić. Superpodziękowania – oprócz tego, że dają youtuberom możliwość zarobku – mają na celu dbanie o ich relacje z odbiorcami. Ważna informacja dla twórców jest taka, że warunkiem czerpania korzyści z funkcji superpodziękowań jest udział w programie partnerskim YouTube.
Zobacz również
Od teraz widzowie, oprócz „zwykłego” polubienia, mogą swoją pozytywną reakcję na filmik przekazać poprzez wybranie funkcji superpodziękowania. Tym samym odbiorca decyduje się na jednorazowy wkład finansowy na rzecz ulubionego artysty. Po dokonaniu transakcji informacje o niej pojawiają się ponad sekcją komentarzy, dzięki czemu autor filmiku widzi, kto wsparł go w szczególny sposób.
W ciągu ostatniego roku Youtube współpracowało z wybranymi twórcami, by przetestować funkcję beta superpodziękowań, ulepszyć ją i dostosować ją do ich wymagań. Wnioski z przeprowadzonych testów jednoznacznie utwierdziły w przekonaniu jej autorów, że funkcja przyniesie spore korzyści dla osób prowadzących biznes na YouTube.
– Dla twórców nie ma uniwersalnego podejścia w budowaniu biznesu. W YouTube zawsze szukamy nowych sposobów, które twórcy mogą wykorzystać, by urozmaicać swoje źródła przychodów. Dlatego cieszę się, że mogę zaprezentować nasz czwarty sposób monetyzaji działalności – superpodziękowania. Nowa funkcja daje twórcom jeszcze jeden sposób na zarabianie pieniędzy, jednocześnie pozwalając im wzmocnić relacje z widzami – wyjaśnia Neal Mohan, dyrektor ds. produktu.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Funkcja superpodziękowań jest teraz dostępna dla tysięcy zarabiających twórców i ich widzów w 68 krajach na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Superpodziękowania są dostępne w czterech wariantach cenowych – od 2 do 50 dolarów (lub równowartości w lokalnej walucie).
Słuchaj podcastu NowyMarketing