fot. depositphotos.com
Nakładki reklamowe należą do najstarszych formatów reklam dostępnych na YouTube. Poziome bannery, które pojawiają się w trakcie wyświetlania filmu, okazały się również… najbardziej irytujące. Opinię tę podziela sam zespół YouTube. Serwis postanowił więc zrezygnować z wyświetlania przestarzałego formatu reklamowego – teraz również na komputerach.
Zobacz również
– Od 6 kwietnia 2023 r. nakładki reklamowe nie będą już wyświetlane w YouTube, aby poprawić wrażenia widzów i przesunąć ich zaangażowanie na skuteczniejsze formaty reklam na komputery i urządzenia mobilne – wyjaśnia serwis.
Z czasem Overlay ads na komputerze stały się mało skuteczne i zostały wyparte na przykład przez kilku- i kilkunastosekundowe reklamy pre-rolls wyświetlane przed rozpoczęciem filmu. Niedawno serwis przeprowadził również testy ad pods, czyli bloków wielu reklam wyświetlanych przed filmem jedna po drugiej. W ramach eksperymentu przed rozpoczęciem wideo wyświetlały się nie dwie, ale pięć reklam o łącznej długości około 30 sekund.
YouTube zapewnia, że testy nowych formatów powstają w celu zwiększenia satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy przy jednoczesnym zapewnieniu korzyści twórcom i reklamodawcom.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zdaniem YouTube, brak nakładkowych reklam nie wpłynie znacząco na przychody większości twórców, którzy odtąd będą mogli korzystać z bardziej opłacalnych, nowych formatów. Ponadto z początkiem lutego serwis rozpoczął program, w ramach którego będzie dzielił się z twórcami przychodami z reklam wyświetlanymi pomiędzy filmikami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS. YouTube uruchamia Creator Music
Twórcy na YouTube mogą dodawać do swoich nagrań licencjonowane popularne utwory, jednocześnie nie tracąc możliwości zarabiania na tworzonych filmach.