W ramach kampanii publikowane są między innymi filmy, w których ambasador wciela się w rolę zawodowców (mechanika, kucharza, fryzjera, mechatronika, informatyka i innych), opowiadając, jak wyglądałby świat, gdyby ich zabrakło. Cykl filmów „Świat bez zawodowców” ruszył na początku tego roku, a pierwszy klip w kilka dni zebrał ponad 160 tys. wyświetleń.
Podczas konferencji inaugurującej kampanię Cyber Marian skomentował: „Mogę zapewnić, że to będą filmy łatwe i przyjemne, które mają w prosty sposób zachęcić młodych widzów do wybrania szkoły zawodowej. Ugryziemy to w ciekawy sposób i pokażemy zawodowców. Na pewno będzie się dużo działo”.
Zobacz również
Szkoły branżowe i techniczne w Polsce mają na celu wykształcić u uczniów umiejętności potrzebne do pracy w określonym zawodzie. Ponieważ wciąż na polskim rynku gospodarczym brakuje osób posiadających wyuczony zawód, potrzebna jest popularyzacja szkół branżowych i technicznych. Celem kampanii jest zachęcenie młodzieży do podjęcia nauki w szkole branżowej i technikum, gdzie otrzymają najwyższej jakości wiedzę i umiejętności do wykonywania danego zawodu.
– Każdy z nas rodzi się z wrodzonym talentem, który odnajdujemy w sobie na pewnym etapie życia. W kampanii chcemy, by nasz odbiorca poznał swoją MOC i pozwolił sobie wykorzystać ją w przyszłości, przy pracy w konkretnym zawodzie. Trzeba tylko dostrzec swoje mocne strony, uzmysłowić je sobie, a następnie wykorzystać. Młodzież stojąca przed obliczem wyboru dalszej ścieżki kształcenia często nie wie, w którą stronę pójść i zazwyczaj kieruje się zdaniem innych bądź powielanymi stereotypami. Dlatego uważamy, że powinniśmy komunikować o możliwościach i perspektywach jakie daje nauka konkretnego zawodu. Kampania „Poznaj Moc Zawodowca!” ma również drugie dno – chcemy przełamywać stereotypy związane z podziałem zawodów na płeć i pokazać, że – przykładowo – kobieta technicznie zna się na autach, mężczyzna może profesjonalnie zaszaleć w kuchni, a co więcej mogą robić to zawodowo i pobierać za to wynagrodzenie – mówi prowadząca kampanię Klaudia Witowska z firmy TARRAYA S.A.
W kampanii utrzymywany jest humorystyczny styl komunikacji, w którą idealnie wpisuje się ambasador Cyber Marian. Filmy występują w formie żartów i sucharów. Wykorzystanie humoru nadaje lekkości przekazu i pozwala wyróżnić się na tle innych komunikatów pojawiających się w przestrzeni medialnej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania POZNAJ MOC ZAWODOWCA! potrwa do jesieni przyszłego roku, a jeszcze w tym miesiącu (luty 2021) pojawi się kolejny film z cyklu: „Świat bez zawodowców”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing