Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki Domodi opowiada Martyna Głowińska-Gryglewska, head of marketing & communications, Grupa Domodi.
Największy sukces w 2021 roku
Bez wątpienia za nasz kluczowy sukces minionego roku uznajemy skuteczne (i szybkie!) wdrożenie nowej strategii marki, polegającej na zmianie w brand wyprzedażowy. Zgodnie z założeniami, jakie postawiliśmy sobie latem 2021, chcieliśmy zapewnić Polkom i Polakom miejsce w sieci, które oferuje modę dostępną na każdą kieszeń. Modę, która jest w zasięgu ręki milionów userów, a głównym decydentem wyboru jest cena. Ten wieloetapowy projekt przejścia w obraną przez nas strategię udało się zrealizować w niespełna pół roku. Chcieliśmy, aby start nowych funkcjonalności produktowych był skorelowany bezpośrednio z największym wyprzedażowym świętem, jakim jest Black Friday. Większą część udało się odpalić na dwa tygodnie przed! Z tego miejsca raz jeszcze wielkie brawa należą się wszystkim zaangażowanym – czyli całej naszej organizacji. 🙂 Wierzymy, że dzięki Domodi każdy może podążać za trendami, nie uszczuplając przy tym zanadto swojego portfela.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
Każdy rok ma wpisane na stałe również wyzwania. Przede wszystkim w takiej dynamicznej branży, w jakiej mamy przyjemność działać. Do tych największych w 2021 roku zaliczamy działania w Google. W połowie roku naszą widocznością w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wstrząsnęły spore aktualizacje algorytmu Google’a. Widoczność gwałtownie spadła i bardzo szybko musieliśmy odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której to na znaczeniu zyskały mniejsze seriwsy internetowe. Był to dla nas czas rewizji podejścia do całego trafficu, z którego wyciągnęliśmy bardzo cenne SEOwe wnioski na kolejne miesiące. Aktualnie jesteśmy na dobrej drodze i wracamy do formy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3 najciekawsze akcje w 2021 roku
W tym roku świętowaliśmy 10. urodziny platformy Domodi.pl. W związku z tym zaplanowaliśmy szereg wartościowych i ciekawych akcji. Do tych, które odbiły się największym echem zaliczamy nasz autorski event Domodi x WP Fashion Show, który realizowaliśmy we współpracy z Wirtualną Polską. To pierwsze tego typu wydarzenie w Domodi, ale też jedyny taki format w Polsce! Nasz projekt to z jednej strony rozmowy o modzie wybitnych ekspertów takich jak: Maja Sablewska, Marta Siniło czy Milena Bekalarska, z drugiej prezentacje kolekcji na sezon jesień/zima 2021. Całość połączona w innowacyjnym formacie wideo prowadzonym przez Katarzynę Cichopek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugim przedsięwzięciem, o którym należy wspomnieć, jest konkurs jubileuszowy zatytułowany Dekada Mody Domodi, w którym łączna pula nagród wynosiła 25 000 zł. Finalistka otrzymała zakupy ze stylistką, podczas których wydała na ubrania, buty i dodatki 5 000 zł. Całość odbywała się na Instagramie, a 111 zwycięzców wybierały przedstawicielki: platformy Domodi.pl, magazynu Elle, marki Orsay, a także stylistka Milena Bekalarska oraz Aleksandra Siekierka, blogerka modowa.
Trzecią inicjatywą, którą chciałabym wymienić, jest nasza autorska akcja CSR skierowana do wrocławskiej młodzieży. Znalezienie pracy, przygotowanie CV czy rozmowa rekrutacyjna to tylko niektóre z wyzwań, jakie stoją przed młodymi ludźmi. Dla podopiecznych fundacji DOM Dbamy o Młodych, eksperci i przyjaciele Grupy Domodi przygotowali dwa dni warsztatów i prelekcji dotyczących zagadnień związanych z rozpoczęciem kariery zawodowej i stawiania pierwszych kroków na rynku pracy. Merytoryczny program poprowadzili eksperci z dziedzin takich jak: HR, kreowanie wizerunku, social media, IT, finanse, prawo etc. Dzięki temu uczestnicy akcji otrzymali solidną dawkę wiedzy oraz umiejętności – tak twardych jak i miękkich.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Miniony rok uświadomił nam, jak istotnym elementem pozyskiwania ruchu w biznesie online jest tzw. organic. Według ogólnopolskich danych z Similarweb, bezpłatny ruch z Google odpowiada w Domodi.pl za ponad 50% wszystkich sesji. Jednocześnie, coraz mniejsze serwisy e-commerce są świadome zalet płynących z długoletnich strategii opartych na pozyskiwaniu ruchu z tego źródła, więc rywalizacja staje się coraz bardziej zacięta. Właśnie dlatego tak bardzo skupiamy się na pracach rozwojowych w obszarze SEO.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
Nasza strategia działania od lat uwzględnia szeroki wachlarz możliwości, jakie daje nam internet. To tutaj w dalszym ciągu będziemy szukać naszego usera. Dzięki temu, że jesteśmy częścią Wirtualna Polska Holding korzystamy również z ogromnych możliwości, jakie daje nam ekosystem mediów WP. W 2022 roku planujemy jeszcze lepiej wykorzystać tę synergię. Dodatkowo będziemy kontynuować niestandardowe działania wizerunkowe, takie jak np. Domodi x WP Fashion Show.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Live shopping, czyli coś, co kilka marek, w tym Domodi.pl, robiło już w 2018 roku, teraz zyskało na znaczeniu, a skala zjawiska znacząco wzrosła, przede wszystkim wśród mniejszych graczy e-commerce. „Zakupy na żywo” są i będą w 2022 kluczowym trendem, jaki obserwujemy w social mediach, przede wszystkim na platformie Facebook. To zjawisko rekompensuje wielu userom brak możliwości „dotknięcia” czy przymierzenia danego ubrania. Dzięki temu, że w czasie rzeczywistym możemy zobaczyć, jak prezentuje się dana koszula czy sukienka, odnosimy wrażenie bliższego kontaktu z produktem. W Chinach wartość rynku handlu „na żywo” rośnie w zawrotnym tempie, a wszystko jest na dobrej drodze, aby to zjawisko równie szybko rozwijało się w Europie.
Drugim trendem, którego nie powinno się ignorować, są oczywiście wydarzenia online. Teraz nie mówimy już tylko o szkoleniach czy webinarach. Okazało się, że w Internecie możemy zorganizować praktycznie KAŻDY event, który dotychczas kojarzył się z offline. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na Fashion Show, który jest tego najlepszym przykładem.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
Do trzech najważniejszych planów w 2022 roku zaliczamy:
- Ciąg dalszy pracy nad naszym produktem i komunikacją według wyznaczonej strategii. Mamy całą masę planów dotyczącą usprawnień i możliwości wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów.
- Dalszy rozwój wydarzeń związanych z CSR’em w zakresie edukacji młodych ludzi.
- W planach są również działania rozwojowe i edukacyjne dla naszych partnerów biznesowych.