Zdjęcie royalty free z Fotolia
W Chinach, Dzień Singla (obchodzony 11 listopada) określany jest mianem „Zakupowego Festiwalu Dnia Singli”. Nie bez powodu – to prawdziwe zakupowe szaleństwo.
Zobacz również
Dzień Singli to najlepszy czas dla konsumentów, którzy poszukują atrakcyjnych okazji i produktów w internecie. Nie dotyczy to wyłącznie użytkowników z Chin – handel ponad granicami jest dziś przecież siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący transgranicznie wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko lokalnie[1].
O co właściwie chodzi w Dniu Singli?
Inspiracji dla chińskiego święta należałoby doszukiwać się w wywodzącym się z USA „Cyber Monday”, które jest tam obchodzone zaraz po Dniu Dziękczynienia. Już od 2005 roku, tego dnia całe tłumy ustawiają się w kolejkach i zamawiają online produkty w promocyjnych, bardzo atrakcyjnych cenach. Z roku na rok, w ślad za Stanami idzie coraz więcej rynków, wykorzystując podobne okazje do zwiększenia sprzedaży, poprzez oferowanie konsumentom dużych rabatów.
Początkowo, kampania była skierowana przede wszystkim do singli. Dziś jednak każdy może skorzystać na atrakcyjnych wyprzedażach. Paradoksalnie, 60% chińskich konsumentów, kupujących podczas Dnia Singli, ma żonę/męża, podczas gdy tylko ćwierć to faktycznie osoby samotne. 11 listopada stał się największym zakupowym wydarzeniem w internecie, obfitującym w liczne okazje na różnych platformach zakupowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wszystko, co musisz wiedzieć o Dniu Singli
- Dzień Singli powstał w latach 90-tych jako “anty-walentynki”.
- Wprawdzie kojarzy się go przede wszystkim z Alibabą, ale został zapoczątkowany przez grupę studentów-singli w ich mieszkaniu.
- Wybrano datę 11.11, ponieważ przypomina “cztery samotne kijki”.
Dlaczego powinieneś rozważyć spędzenie dnia Singli w chińskich e-sklepach?
Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków na świecie jeśli chodzi o sprzedaż online. Szacuję się, że ten sektor przyniesie do 2020 roku niemal 650 bln USD przychodów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgodnie z badaniem Ipsos/PayPal z 2014 roku[2], w zeszłym roku 73% Polaków dokonało przynajmniej jednego zakupu online, a 36% kupiło coś w zagranicznym e-sklepie. Warto wspomnieć, że Chiny to czwarty najchętniej wybierany kierunek, jeśli chodzi o zakupy transgraniczne Polaków.
Z roku na rok, coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów online i transakcji transgranicznych. Dzięki PayPal, który w zeszłym roku był wykorzystywany przez 64% Polaków kupujących za granicą, zakupy w Azji mogą być wygodne i – przede wszystkim – bezpieczniejsze – mówi Matt Komorowski, Szef Sprzedaży PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Polscy konsumenci zaczynają dostrzegać, że gdy korzystamy z zaufanych systemów płatniczych, finalizacja transakcji w Chińskich sklepach nie różni się zbytnio od tej dokonywanej lokalnie – dodaje.
Nawet jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, niezależnie od powodu zwrotu, użytkownicy, ktorzy zamówili produkt i zapłacili za niego za pośrednictwem PayPal, mogą go zwrócić i otrzymać zwrot – zarówno za produkt, jak i koszty przesyłki zwrotnej, ciesząc się jeszcze wygodniejszym i bezpieczniejszym doświadczeniem zakupowym podczas zakupów u lokalnych i zagranicznych sprzedawców z całego świata[3].
Więcej informacji o zwrocie kosztów odesłania przedmiotu dla Europy Środkowo-Wschodniej PayPal znajdziesz pod adresem https://www.paypal.eu/returns/.
[1] Konsumenci transgraniczni czyli ci, dla których więcej niż 10% rocznych wydatków online stanowią płatności transgraniczne. Źródło: Badanie Ipsos/PayPal, 2014. Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 800 (łącznie 17 500) dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu, w 22 krajach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Norwegia, Dania, Polska, Turcja, Rosja, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Meksyk, Chiny, Australia). Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 9 września – 3 listopada 2014: w Polsce pomiędzy 7 i 31 października na próbie 787 użytkowników, w Wielkiej Brytanii pomiędzy 9 i 19 września na próbie 800 użytkowników, w Niemczech pomiędzy 16 września i 3 października na próbie 793 użytkowników, w Rosji pomiędzy 6 i 31 października na próbie 793 użytkowników. Metodologia obejmowała internetowy kwestionariusz ilościowy. Dane zostały zważone pod kątem znanej częstotliwości zakupów kupujących online we wszystkich krajach i profilu demograficznego użytkowników internetu w 7 krajach.
[2] Badanie PayPal / Ipsos 2014. Szczegóły podane wcześniej.
[3] 3 zwroty do 30 EUR. Zwrot kosztów odesłania przedmiotu jest oferowany przez PayPal Pte. Ltd. w partnerstwie z TELUS International Europe, które zarządza usługą. Usługa funkcjonuje to końca roku (31 Grudnia 2015). Warunki I politykwa prywatności dla Europy Środkowo-Wschodniej znajdują się pod adresem https://www.paypal.eu/returns/.