Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Zalando chce osiągnąć zerowy ślad węglowy we wszystkich swoich operacjach

Pod koniec października br. Zalando zobowiązało się do osiągnięcia zerowego śladu węglowego we wszystkich swoich operacjach – dostawach i zwrotach produktów, a także w obszarze opakowań. Ponadto, firma dąży do tego, aby do 2023 roku nie używać w ogóle plastikowych opakowań jednorazowego użytku.
O autorze
1 min czytania 2019-10-30

Zalando zobowiązuje się do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach, począwszy od dzisiaj. Proces ten obejmie wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania. Zobowiązanie Zalando jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem do.MORE, której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę. W ten sposób platforma wypełni cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem.

Również marka własna Zalando – ZIGN, do wiosny/lata 2020 roku w pełni zaangażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju, stając się flagową, zieloną marką firmy. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych. Wszystkie artykuły z kolekcji wiosna/lato 2020 będą opatrzone flagą zrównoważonego rozwoju na platformie Zalando.pl. 

– Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu. Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando.

Z misją bycia zrównoważoną platformą mody o pozytywnym oddziaływaniu na ludzi i planetę, firma zobowiązuje się do zmniejszenia wpływu na środowisko, poprawy samopoczucia konsumentów, jak również podejmowania bardziej przemyślanych wyborów. Między innymi celami Zalando do 2023 roku wprowadzi zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 milionów produktów. W 2019 roku firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Ułatwiamy klientom robienie zakupów w sposób bardziej zrównoważony, współpracujemy z całą branżą, aby kształtować spójną, dobrze prosperującą przyszłość na rynku mody. W ten sposób robimy więcej, by cała branża mogła przysłużyć się dobru ludzi i planety – dodaje Kate Heiny, director corporate responsibility & sustainability alando.

Słuchaj podcastu NowyMarketing