Zalando zobowiązuje się do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach, począwszy od dzisiaj. Proces ten obejmie wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania. Zobowiązanie Zalando jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem do.MORE, której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę. W ten sposób platforma wypełni cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem.
Również marka własna Zalando – ZIGN, do wiosny/lata 2020 roku w pełni zaangażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju, stając się flagową, zieloną marką firmy. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych. Wszystkie artykuły z kolekcji wiosna/lato 2020 będą opatrzone flagą zrównoważonego rozwoju na platformie Zalando.pl.
Zobacz również
– Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu. Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando.
Z misją bycia zrównoważoną platformą mody o pozytywnym oddziaływaniu na ludzi i planetę, firma zobowiązuje się do zmniejszenia wpływu na środowisko, poprawy samopoczucia konsumentów, jak również podejmowania bardziej przemyślanych wyborów. Między innymi celami Zalando do 2023 roku wprowadzi zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 milionów produktów. W 2019 roku firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.
– Ułatwiamy klientom robienie zakupów w sposób bardziej zrównoważony, współpracujemy z całą branżą, aby kształtować spójną, dobrze prosperującą przyszłość na rynku mody. W ten sposób robimy więcej, by cała branża mogła przysłużyć się dobru ludzi i planety – dodaje Kate Heiny, director corporate responsibility & sustainability alando.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing