Zalando rusza z nową kampanią, której celem jest promocja zrównoważonej mody. W ramach akcji platforma chce ułatwić klientom dokonywanie świadomych wyborów, w związku z czym wprowadza specjalną etykietę „przyjazność środowisku”, którą oznaczono ponad 20 tys. produktów pochodzących z oferty 240 marek.
Ponadto, w ramach akcji wprowadzono opcję, dzięki której klienci w łatwy sposób będą mogli zawęzić swoje poszukiwania, dzieląc produkty, m.in. na wegańskie lub na takie, które wyprodukowane zostały z organicznej bawełny.
Zobacz również
– Zrównoważony rozwój jest częścią naszej strategii od 2016 roku, a tą kampanią chcieliśmy jeszcze bardziej przybliżyć ekologiczną modę naszym klientom. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to bardzo złożony temat, liczba i różnorodność informacji w tym obszarze może przytłaczać. Kampanią „Małe kroki. Duża zmiana” chcemy więc ułatwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów i kupowanie artykułów ze zrównoważonego asortymentu. Zdecydowaliśmy się na współpracę z influencerami, którzy interesują się tą tematyką i stworzyliśmy materiały video, w których dzielą się oni swoimi przemyśleniami oraz pomysłami na temat zrównoważonej mody – mówi Jonny Ng, director marketing strategy & campaigns, Zalando.
Do udziału w kampanii Zalando zaprosiło influencerów związanych z modą ze względu na ich oryginalny i inspirujący styl oraz szczególne zainteresowanie tematem zrównoważonej mody. Są to @sissi_pohle, @wilson_oryema oraz @prosenkilde.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach kampanii stworzono także serię filmów pod hasłem „Mój wybór ze zrównoważonych kolekcji na Zalando” – prezentują one rozmowy modowych twórców internetowych na temat ich zamiłowania do materiałów z recyklingu, zrównoważonego pozyskiwania tkanin, odpowiedzialnych procesach produkcji oraz zaangażowaniu marek w tworzenie najwyższej jakości produktów. Influencerzy opowiadają o tym, jak łączą zrównoważoną modę z własnym stylem oraz wskazują, które produkty przyjazne środowisku z asortymentu Zalando najbardziej pasują do ich stylizacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania jest efektem współpracy Zalando z agencją kreatywną Sunshine. Każda jej część została opracowana z myślą o zrównoważonym rozwoju – scenografię zbudowano z drewna z odzysku, a jej fragmenty zostały wielokrotnie powtórnie wykorzystywane.
PS
We wrześniu br. Zalando rozpoczęło testy nowego, ekologicznego sposobu na dostarczanie klientom ich zamówień – wybrane osoby z Finlandii, Norwegii, Szwecji oraz Danii otrzymają swoje przesyłki w zwrotnych kopertach wielokrotnego użytku.
PS2
W sezonie jesień-zima 2019 Zalando przedstawia nowy kierunek rozwoju i pozycjonowania swojej marki: Zalando. Free to be. Za pomocą nowej kampanii platforma przekonuje, że styl jest jedną z rzeczy, która sprawia, że „możesz być kim chcesz”.
PS3
Zircle – tak nazywa się nowy second-hand Zalando, w którym można kupić używaną odzież kobiecą. Sklep pojawił się w berlińskim centrum handlowym Alexa.