Stosowanie opakowania wielokrotnego użytku pozwoli Zalando zmniejszyć liczbę odpadów oraz wydłuży cykl życia surowca, z którego zrobiona została eko-koperta. Ponadto, dzięki ograniczeniu produkcji jednorazowych opakowań, emisja dwutlenku węgla może zostać zredukowana nawet o 80%.
Testy toreb fińskiego startupu RePack prowadzone są aktualnie w Finlandii, Norwegii, Szwecji oraz Danii, lecz weźmie w nich udział tylko 10 tys. konsumentów. Jak zaznacza Zalando, nowe, ekologiczne rozwiązanie będzie wymagało większego zaangażowania od zamawiających, bowiem po otrzymaniu przesyłki w eko-kopercie, klienci będą musieli ją zwrócić nawet jeśli zachowają wszystkie zamówione produkty.
Zobacz również
W czerwcu br. Zalando poinformowało o wymianie toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Ponadto, platforma zapowiedziała również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
zdjęcia: facebook.com/OriginalRePack
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Zalando postanowiło dać drugie życie nienoszonym już ubraniom i otworzyło dedykowany im sklep w centrum handlowym Alexa w Berlinie. Znajdziemy tam używaną odzież kobiecą za 3, 5 lub 7 euro.
PS2
Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.
PS3
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.