Zakupy online z roku na rok stają się coraz popularniejsze. Wiele osób ceni je sobie przede wszystkim za wygodę i dostępność – a w obecnych, pandemicznych czasach już większość rzeczy jesteśmy w stanie nabyć w internecie.
I tak jak na przykład produkty spożywcze możemy „w ciemno” kupić, nawet jeśli nie znamy dobrze danej marki, tak w przypadku odzieży czy też obuwia już pojawiają się pewne schody. Nie zawsze bowiem jesteśmy w stanie przewidzieć, jak dane ubranie będzie wyglądało na naszej sylwetce. Oczywiście istnieje możliwość dokonania ewentualnego zwrotu, ale taka wizja nie dla wszystkich jest atrakcyjna.
Zobacz również
Problem źle dopasowanych do sylwetki ubrań chce teraz rozwiązać Zalando – platforma przejęła bowiem szwajcarską firmę Fision, która opracowała mobilną aplikację do skanowania ciała. Rozwiązanie to bowiem pozwala na szybkie przeanalizowanie wymiarów konkretnej osoby.
Dzięki temu Zalando planuje udostępnić dla swoich klientów swego rodzaju wirtualną przymierzalnię, w której będą mogli w prosty sposób sprawdzić, jak dane ubranie będzie leżało na ich sylwetce.
Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie, firma Fision będzie dalej działać w Szwajcarii jako oddzielny podmiot, lecz ściśle zintegrowany z Zalando.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełen najnowszych technologii, interaktywny sklep koncepcyjny marki Burberry pojawił się niedawno w Shenzhen. Jest on efektem współpracy brytyjskiego domu mody z firmą technologiczną Tencent.
PS2
Pod koniec października 2018 roku Zalando wdrożyło Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.
PS3
Już teraz nie trzeba wychodzić kilka razy z przymierzalni po inny rozmiar ubrania czy pasujący dodatek. W salonie Nike w Galerii Wroclavia możemy znaleźć interaktywne lustro, które pozwala wchodzić w interakcje z klientami.