Jeżeli chcesz skutecznie dotrzeć ze swoją digitalową kampanią do grupy docelowej, koniecznie powinieneś wziąć pod uwagę możliwość niezwykle efektywnego targetowania kontekstowego. Dzięki wyświetlaniu się Twojej reklamy w otoczeniu treści wydawców, które nawiązują do niej kontekstowo, zyskujesz znacznie większe prawdopodobieństwo, że zainteresuje ona odbiorcę.
Targetowanie kontekstowe sprzyja interakcji odbiorcy z kreacją reklamową i pozwala ominąć zjawisko ślepoty bannerowej. Pomaga dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów. Targetowanie kontekstowe umożliwia wspomniany powyżej format In-Image Ads. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, technologii computer vision i analizy semantycznej autorskie algorytmy dokładnie analizują strony i materiały wydawców, zarówno tekst, jak i grafiki, i dopiero na tej podstawie dopasowują reklamy. Powoduje to, że format In-Image Ads charakteryzuje się niezwykle wysoką efektywnością. Idąc krok dalej postanowiliśmy wprowadzić nowy format, DC.AI (z ang. dynamic creative ad insertion) czyli dynamiczna kreacja reklamowa.
Zobacz również
Jak działa DC.AI?
Na czym polega rewolucyjność nowego formatu? Algorytm uczy się produktów i dopasowuje je dynamicznie do treści. Mówiąc inaczej dobieramy treści redakcyjne i otoczenie reklamy, a następnie mamy możliwość dobierania produktów do konkretnych treści redakcyjnych.
Case study Valentis
Kampania reklamowa suplementów diety z linii Kerabione i Flexus Shots firmy Valentis została przeprowadzona wraz z domem mediowym Five Media. Jest to niezależny dom mediowy realizujący z powodzeniem setki kampanii reklamowych. Planowanie i zakup mediów tradycyjnych, social media czy kampanie digitalowe to ich specjalność. Swoim klientom proponują często nowatorskie rozwiązania reklamowe, dlatego postawili na format DC.AI.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Zdecydowaliśmy się na wypróbowanie nowatorskiego formatu DC.AI i zrealizowanie wspólnie z VOX kampanii ukierunkowanej na generowanie wysokiej jakości ruchu na stronie oraz sprzedaży, poprzez zautomatyzowane dobieranie produktów do konkretnych treści redakcyjnych w czasie rzeczywistym – mówi Eustachy Chmurko- head of digital marketing.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Valentis Polska Sp. z o.o to polski przedstawiciel szwajcarskiego, uznanego w europejskim środowisku lekarskim, producenta suplementów diety. W swojej ofercie mają produkty m.in. wspierające włosy i skórę, narząd ruchu, czy układ krążenia.
Sposób doboru treści i produktów
- Targetowanie treści do przekazu reklamowego.
- Proponowanie w kreacji reklamowej rekomendowanych produktów do tych treści.
Na podstawie zaproponowanego targetu produkty każdej z tych linii automatycznie dopasowywały się do treści artykułu i do zdjęcia redakcyjnego.
Wyniki kampanii były analizowanie na bieżąco, CTR przez cały czas utrzymywał się w okolicach 1%, a wysoka liczba widocznych odsłon sprawiła, że kampanie prowadzone są w sposób ciągły.
Więcej informacji na temat rozwiązań oferowanych przez Hybrid i VOX znajdziesz na stronach www.hybrid.ai i www.voxexchange.io.
Autorka: Joanna Helman, head of marketing Europe, Hybrid
Materiał reklamowy powstały na zlecenie Hybrid.