Konsumenci są coraz bardziej świadomi szkodliwości niektórych składników. Coraz więcej ludzi ma na uwadze zdrowy styl życia i uważniej podchodzi do kwestii zakupowych. W odpowiedzi na oczekiwania konsumenckie Coca-Cola wprowadza kolejne zmiany w swoich produktach: do 2025 roku zawartość cukru w napojach będzie mniejsza o 10%.
Coca-Cola w ostatnich latach wprowadziła kilka zmian w składzie swoich produktów. Od 2016 roku średnia zawartość cukru w napojach Sprite została zmniejszona o 33%, natomiast w butelkach Fanty o 25%. Jednak to nie koniec zmian. Koncern zapowiada, że w ciągu najbliższych czterech lat zawartość cukru w napojach zostanie zmniejszona o kolejne 10%.
Zmiany mają związek ze zobowiązaniem na rzecz wspierania kontroli spożywanego cukru. Firmy zjednoczone w ramach UNESDA, do której należy także Coca-Cola, od 2000 do 2015 roku obniżyły średnią zawartość cukru o 12%, a w latach 2015–2019 – o kolejne 14,6%.
Zobacz również
Obniżanie zawartości słodkiego dodatku w napojach jest najwyraźniej pozytywnie odbierane przez konsumentów. Aktualnie aż 42% całej sprzedaży Coca-Coli w Europie pochodzi właśnie z napojów, które oznaczone są jako niskokaloryczne lub bezkaloryczne. Na całym rynku europejskim zostało wprowadzonych do sprzedaży 380 nowych napojów o obniżonej zawartości cukru.
Sam koncert Coca-Coli wprowadził kilka nowych dietetycznych produktów: Kinley Yuzu Tonic Zero, Kinley Zero Mandarin, Fantę Orange Zero, Fantę Shokata Zero oraz nowość – produkty AHA, czyli wodę z bąbelkami i owocowym smakiem bez kalorii, cukru, słodzików i konserwantów. W bezcukrowej ofercie producenta znajdziemy również Coca-Colę Energy, wzbogaconą ekstraktem z guarany i witaminami z grupy B, a także klasyczną Coca‑Colę Zero Cukru o nowym wyglądzie i recepturze.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodatkowo Coca-Cola podejmuje działania mające wspierać konsumentów w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych. W Polsce od 2019 roku dostępne są nowe oznaczenia wartości odżywczej i kaloryczności napojów, oparte na systemie świateł ulicznych. Z przodu opakowania znajdują się informacje o zawartości cukrów, tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych i soli. Kolor czerwony oznacza wysoką zawartość, pomarańczowy średnią, a zielony niską zawartość danych składników w odniesieniu do przeciętnego zapotrzebowania dorosłego człowieka na te składniki.
Firmy należące do UNESDA zobowiązują się także do wprowadzenia zmian w kwestii kierowania reklamy do najmłodszych odbiorców. W Europie działania marketingowe dotyczące słodkich napojów nie mogą być kierowane do osób w wieku poniżej 12 lat, jeżeli ta grupa wiekowa stanowi ponad 35% publiczności danego kanału czy medium. Coca-Cola stosuje się do tej zasady już od kilkudziesięciu lat, natomiast nowe zobowiązanie podnosi granicę wiekową odbiorców do 13 roku życia, a próg udziału dzieci do lat 13 w publiczności zostanie obniżony do 30%.