Operacja Czysta Rzeka tworzy społeczność ludzi dbających o otaczającą nas przyrodę, w szczególności lokalnych rzek. Wszystko zaczęło się w 2018 roku od pomysłu na sprzątanie rzeki Bug oraz jej dopływów. Dzięki zaufaniu i wsparciu pierwszych partnerów udało się zorganizować akcję sprzątania. Odzew z innych regionów zaskoczył jej twórców. W ciągu kilku dni okazało się, że potrzeba oddolnych działań na rzecz środowiska naturalnego występuje również w wielu innych miejscach. Inicjatywa nad Bugiem błyskawicznie rozwinęła się do kilkutygodniowej akcji ogólnopolskiej, w którą zaangażowały się osoby publiczne oraz lokalni liderzy.
Aktualnie trwa już piąta edycja działań ogólnopolskich. Każdy może zgłosić się do akcji jako uczestnik lub też założyć własny sztab na stronie internetowej www.operacjarzeka.pl. Do sprzątania mogą włączyć się także szkoły i przedszkola. W tym roku wsparcie zapisów organizatorzy Operacji Czysta Rzeka powierzyli agencji mediowo-kreatywnej BeDigital.
Zobacz również
Kampania promująca akcję wspólnego sprzątania
Część kreatywna dedykowanej kampanii z hasłem przewodnim „Zerwij ze śmieciami i posprzątaj z nami” to przede wszystkich zachęcenie do odsłonięcia naturalnego piękna przyrody związanej z rzekami. Idea graficzna w trafny sposób ukazuje odrywanie śmieci, zza których wyłania się nieskażona niczym natura.
– Po raz piąty mierzymy się z problemem wszechogarniających śmieci. Dzięki naszym regularnym działaniom w plenerze czy społecznym ekopatrolom, miejsc do posprzątania ubywa, ale wiemy też, że pojawiają się nowe, wciąż mamy do czynienia z procederem dzikich wysypisk czy pozostawiania śmieci w okolicach biesiadowania czy relaksu. Nie możemy na to bezczynnie patrzeć, więc po raz kolejny zachęcamy wszystkich ludzi dobrej woli do mobilizacji, by posprzątać najbliższe otoczenie lub inny wybrany teren zielony. Ufamy, że dzięki profesjonalnemu wsparciu agencji BeDigital dotrzemy do szerszego grona odbiorców i tam, gdzie posprzątamy, przywrócimy krajobrazowi naturalne piękno – mówi Daniel Parol, organizator Sztabu Głównego Operacji Czysta Rzeka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
BeDigital zajmuje się także strategicznym planowaniem mediów cyfrowych dla kampanii kreatywnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Poszerzenie grona uczestników akcji, których już w ostatniej edycji akcji było ponad 8 600, to ambitny cel, jaki przed nami postawili organizatorzy. Udało nam się jednak tak dobrać media, że wierzymy na sukces w postaci lawiny zgłoszeń. Liczymy też, że nasz koncept kreatywny łatwo trafi do odbiorców – mówi Wojciech Musiał, project manager.
Zadanie zarówno mediowe, jak i kreatywne, realizują dwa spoty w serwisach YouTube oraz TikTok, bannery display w sieci Google, reklamy na Facebooku i Instagramie, formaty Rich Media oraz mailing. Działania OOH na 290 cyfrowych ekranach MORE wspiera Jet Line.
5. Operacja Czysta Rzeka ze wsparciem sponsorów
Piąta edycja Operacji Czysta Rzeka wspierana jest przez sponsorów i partnerów. Głównym Partnerem Edycji jest Fundacja Inter Cars. Marka Dafi jest Sponsorem Strategicznym. Sponsorem Oficjalnym jest Intel Technology, a wśród Sponsorów Wspierających znalazły się firmy: Epson, Forte Plus oraz PepsiCo. Firma Prologis jest Sponsorem Sztabu Głównego, a firma Segro Partnerem Oficjalnym. W gronie Partnerów Wspierających są: Arche, Bank Ochrony Środowiska, Servier Polska, Egis, Anpharm Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne oraz Dobra Energia Dla Olsztyna, Ecol-Unicon.
Marka 4F jest Partnerem Sztabu Głównego. Partnerem Merytorycznym jest Asekol PL Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego. Partnerem Logistycznym została Toyota Auto Podlasie. Oficjalnym Ubezpieczycielem Edycji jest Generali, Oficjalnym Dostawcą Paliwa – sieć stacji paliw Moya, a firma Remondis otrzymała status Oficjalnego Odbiorcy Odpadów. Partnerem Technologicznym zostało Autenti, Partnerem Analitycznym – CUX Research, Partnerem Informatycznym – dhosting.pl. Partnerem DOOH – Jet Line, a Partnerem Reklamowym – BeDigital.