Wszyscy wiedzą, że wypadki samochodowe się zdarzają. Wszyscy wiedzą, że karetka i straż pożarna muszą dojechać na miejsce. No to niech jadą. Na sygnale, będzie szybciej! Wszyscy to wiedzą. Czy na pewno wszyscy?
- Korytarz życia to przestrzeń utworzona przez auta dla swobodnego przejazdu pojazdów uprzywilejowanych, w szczególności służb ratunkowych.
- Korytarz życia tworzy się pomiędzy dwoma rzędami samochodów. W przypadku większej liczby pasów ruchu zawsze tworzy się go pomiędzy pasem skrajnie lewym a tym po prawej.
- Niezależnie od liczby pasów ruchu, kierowcy na lewym pasie zjeżdżają zawsze w lewą stronę, a pozostali w prawą.
Korytarz życia to najprostsza rzecz, jaką możemy zrobić gdy dochodzi do wypadku w ruchu drogowym i najbardziej potrzebna wówczas pomoc. Od grudnia 2019 r. to także obowiązek kierowców wobec pojazdów uprzywilejowanych: jeśli sytuacja tego wymaga musimy utworzyć korytarz życia. W sytuacji, gdy liczy się każda sekunda, droga musi być przejezdna. Reszta zjeżdża – nie tworzy korka i nie powiększa chaosu. Umożliwia służbom jak najszybszy dojazd na miejsce wypadku i transport poszkodowanych do szpitala.
Zobacz również
– Jeśli jesteśmy kierowcami, utworzenie korytarza życia jest naszym obowiązkiem. Przygotowując akcję myśleliśmy jednak o tym, że potrzebna jest edukacja, uwrażliwienia i wykształcanie w sobie odruchu: widzę tworzący się na drodze korek – zjeżdżam na bok, robię miejsce dla służb ratunkowych. Myśl, jaka nam towarzyszyła w rozmowach podczas przygotowywania tej akcji była następująca: pomyśl o innych, pomyśl o sobie. Przecież karetka czy straż może jechać do mnie lub kogoś mi bliskiego – mówi Agnieszka Maszewska z działu komunikacji Jet Line.
Projekt graficzny kampanii „Zjeżdżaj! Tu jedzie o życie!” przygotowaliśmy w ścisłej współpracy z agencją Directors. Znamy siłę przekazu naszych nośników out of home, dlatego wyszliśmy z inicjatywą, której adresatami jesteśmy my wszyscy. Nasze nośniki są adresowane do podróżujących samochodami w Polsce. To naturalny wybór dla akcji edukacyjnych, zwłaszcza tych adresowanych do kierowców.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach