Spośród kategorii głównych największym powodzeniem, tak jak w ubiegłym roku, cieszyła się Kampania społeczna. Kolejnymi najczęściej wybieranymi kategoriami głównymi były: PR produktu oraz Content marketing – branded content. Wśród kategorii sektorowych najwięcej projektów zgłoszono do kategorii: Finanse, Medycyna i zdrowie, a także NGO i sektor publiczny. Natomiast najchętniej wybieraną kategorią specjalną była kategoria Efektywność.
W tegorocznej edycji nie zostanie uruchomiona jedna kategoria sektorowa: Turystyka i rekreacja, ze względu na brak zgłoszeń w tej kategorii.
Zobacz również
Od 12 września trwać będzie I etap konkursu, podczas którego 80-osobowe Jury oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty poprzez dedykowaną platformę do głosowania online. Etap ten zakończy się ogłoszeniem nominacji 9 października br.
Jurorzy będą oceniać projekty w czterech grupach, a nad całością prac będzie czuwać Przewodnicząca Jury – Magdalena Brzezińska, Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec.
Grupa pierwsza, na czele z Klarą Banaszewską, Dyrektor Generalną w Grayling Poland, będzie obradowała nad projektami zgłoszonymi w kategoriach: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Media relations, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, PR miejsca, miasta lub regionu, Sektor spożywczy, Research&Insight. Grupa pierwsza oceni łącznie 82 zgłoszenia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupa druga, której przewodniczącym jest Zbigniew Gajewski, Partner w Ośrodku dialogu i analiz THINKTANK, oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Komunikacja wewnętrzna, Employer Branding, Social media, Efektywność, Motoryzacja i transport, NGO i sektor publiczny. Grupa druga oceni łącznie 84 zgłoszenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przewodniczącą grupy trzeciej jest Magdalena Budziszewska, Senior Marketing & PR Manager w Costa Coffee Polska. Grupa będzie obradowała nad projektami zgłoszonymi w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Komunikacja antykryzysowa i kryzysowa, Content marketing – branded content, Custom publishing, Kreatywność, Medycyna i zdrowie, Uroda, higiena i wellness. Grupa trzecia oceni łącznie 81 zgłoszeń.
Czwartej grupie przewodniczy Monika Kaczmarek – Śliwińska, dr hab. Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grupa będzie oceniać projekty z kategorii: Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainabillity i CSR Communications, Kultura i media, Moda i styl życia, Sport. Grupa czwarta oceni łącznie 84 zgłoszenia.
Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać łącznie 10 punktów. Kryteria można zobaczyć na stronie konkursu.