– Powodzenie projektów marketingowych w pierwszej kolejności zależy od jakości insightu konsumenckiego. Decydujące znaczenie dla sukcesu komunikacyjnego i komercyjnego biznesu ma również umiejętna narracja, historia, jaką chcemy przekazać o naszej marce i naszym produkcie, umiejętność otwarcia człowieka na nasz komunikat. Kluczem jest kreacja i kontent, bo to ostatecznie treść przemawia do nas lub nie. Wzbudza określone emocje, bawi, angażuje, inspiruje, daje poczucie przynależności i pobudza do działania. Effie jest niezwykle ważnym konkursem, który wpisuje się w światową dyskusję o roli i wyzwaniach stojących przed marketingiem. – powiedziała Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA. Od 20 lat jesteśmy sponsorem strategicznym konkursu. To tu prezentuje się najbardziej kreatywne rozwiązania, wyznacza branżowe trendy, ustanawia standardy efektywnej komunikacji i wskazuje liderów.– dodała.
Złote statuetki konkursu Effie Awards otrzymali:
Zobacz również
- „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – Fundacji Rak’n’Roll, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa,
- „Chce się Ż” – Grupy Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST,
- „Odkrywaj więcej Amundsen Vodka” – Stock Polska, The Digitals,
- „Mistrzowie Tiger” – Maspex; Brasil i Starcom,
- „Kawa na każdym rogu” – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecamp,
- „9 milionów powodów Corega” – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, LULU PRODUCTION,
Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania „Chce się Ż” – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019 otrzymała agencja VMLY&R, a najbardziej efektywnej agencji mediowej: Starcom.
Z okazji jubileuszu powstał również ranking TOP 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR: Effie Poland.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB i Paweł Gala dla agencji mediowej Wavemaker.
Pełna lista laureatów dostępna jest tu>
W 20 gali konkursu w Polsce, w wydarzeniu wzięła udział Traci Alford, prezes i CEO Effie Worldwide.
– Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów. Effie Poland daje przykład, wprowadzając ostatnio kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród Effie Awards o efektywność pomysłów biznesowych. Po udanym uruchomieniu w Polsce, wprowadzamy tę kategorię na inne rynki – powiedziała Traci Alford, prezes i dyrektor Generalny Effie Worldwide. Serdecznie gratuluję zwycięzcom konkursu Effie 2019 i wszystkim zaangażowanym w 20 udanych lat działalności Effie Poland. Z niecierpliwością czekam na więcej w przyszłości – dodała prezes i CEO Effie Worldwide.
Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie www.effie.pl.
Sponsorzy strategiczni: TVN, WP, Radio Zet
Sponsorzy wspierający: Facebook, AMS
Partnerzy merytoryczni: Premium TV TVN, Mastercard, Ellen
Doradca prawny: LSW
Partnerzy: Douglas, Kukbuk, Prowly, Senti One, Dynamo Film
Partner technologiczny: Samsung
Patroni medialni: NowyMarketing, THINKTANK, My Company, Wirtualne Media, Meloradio
Gospodarz gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy gali: Ballantine’s, Wyborowa, Jacob’s Creek, OSHEE Kinga Pienińska, Saeco