Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza otwarcie sezonu na poszukiwanie diamentów. W tej zapowiedzi kryje się całe bogactwo domeny e-commerce, bez której trudno sobie wyobrazić handel w sieci internetowej. To znaczy, że właśnie poznajemy nominowanych do nagrody Performance Marketing Diamonds EU 2023, w jej V edycji i rekordowej liczbie zgłoszeń.
Nazwa konkursu odzwierciedla użyteczność performance marketingu w działalności e-biznesu. Ideą marketingu efektywnościowego jest to, że reklamodawcy płacą wydawcom mediów lub agencjom marketingowym tylko za wyniki kampanii, a nie za przestrzeń reklamową. Dzieje się to po zakończeniu określonej akcji, którą może być kliknięcie w reklamę, a najlepiej – sfinalizowana sprzedaż. Czyli rozlicza się to, co otrzymuje się na podstawie wskaźnika konwersji.
Zobacz również
Kreatywność plus technologia
Performance marketing ma wręcz naskórkowy charakter. Powinien wciągać klientów w kontakt z marką tam, gdzie i kiedy tego potrzebują. Łączy możliwości technologii z ludzką kreatywnością i umiejętnością zespołów do utrzymywania kontaktu klient-marka. Wszystko to służy wykreowaniu nowych sposobów powiększania sprzedaży i UX, przeprowadzaniu skutecznych kampanii i utrzymywaniu wysokiego poziomu usług.
Docenić najlepszych
To właśnie takie kampanie i stojące za nimi zespoły, oraz marki są nagradzane w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023, w V edycji. Ten rok przynosi rozszerzenie kategorii konkursowych na cały rynek Unii Europejskiej. W ten sposób konkurs staje się jedynym w Polsce, który prezentuje i docenia kampanie performance realizowane w całej EU. „Chcemy nagrodzić profesjonalistów w domenie performance marketingu we wszystkich jego obszarach i przejawach. Naszą ambicją jest też pokazanie tego, jak skuteczne są krajowe zespoły w kampaniach obejmujących całe 450-cio milionowe społeczeństwo Europy – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. E-Izba jest też organizatorem konkursu. Jego partnerami głównymi są Allegro i Kinguin Polska. – Od takich ludzi i zespołów można się wiele nauczyć” – dodaje prezes Sass-Staniszewska.
Pełen obraz
Wykorzystanie takich kanałów jak wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe, marketing e-mailowy i afiliacyjny w celu dotarcia do docelowych odbiorców w oparciu o dane i analizy w czasie rzeczywistym, to sedno performance marketingu. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
· Performance & Affiliate Marketing;
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Creative Performance;
- Content Performance;
- Strategy Performance,
- oraz kategoriach głównych – B2B oraz B2C Campaign of the Year.
Rzetelną oceną zgłoszeń zajmuje się teraz międzynarodowe jury złożone z ekspertów branży. I aby w pełni docenić środowisko performance marketingu, jury przyzna również nagrodę główną – Grand Prix. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Coraz bliżej finału
Uważna obserwacja tego, co dzieje się w konkursie Performance Marketing Diamonds to nie tylko możliwość poznania najnowszych rozwiązań w tej domenie. Jest niezbędna dla każdej firmy e-commerce z ambicjami na sukces na cyfrowym rynku. To też doskonała okazja do tego, aby poznać kierunki rozwoju całego krajowego i europejskiego e-handlu, który rozwija się brawurowo. Wartość sprzedaży cyfrowej B2B i B2C w Polsce w 2022 roku wyniosła 850 mld zł, a zakupy w internecie robi 9 na 10 krajowych internautów, (dane PWC i e-Izby)[1].
Dla samych nominowanych firm nadszedł czas oczekiwania. Jednak już teraz wszystkie uczestniczące w konkursie korzystają z efektów perfo- marketingu. Bo tą drogą na pewno można optymalizować wydatki na reklamę, zwiększać rentowność biznesu, powiększać big data. Radość z aplauzu, jaki zawsze otrzymują zwycięzcy w konkursie Performance Marketing Diamonds e-Izby nadejdzie później.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 25 maja podczas Gali wręczenia nagród, w Mokoto Events w Warszawie. Będziemy o nich informować.
Pełna lista nominowanych w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023
Blok Performance & Affiliate Marketing
The most effective short-term performance campaign
Nominowani:
- eobuwie.pl & Tradedoubler
- Salestube & Orange
- Sales & More S.A. i Eurosport
- WeDare & Wavemaker
The most effective affiliate program
Nominowani:
- Answear.com
- Decathlon
- Empik & Tradedoubler
- MODIVO
- Orange & SalesTube & Value Media
- Zooplus & Tradedoubler
The most effective sales campaign
Nominowani:
- Bank Pekao, Sales & More, Spot and Dot
- Bluerank
- Empik
- Sales & More, Komputronik
- Value Media & SalesTube
Best effects in crisis
Nominowani:
- Empik
- LOT
- Sempai
Blok Creative Performance
The most creative digital campaign
Nominowani:
- Cinema City Poland & Performance Media
- Orange & SalesTube & Value Media
- Wyjątkowy Prezent & Salestube & Labcon
The most creative omnichannel campaign
Nominowani:
- Almette, Value Media, SalesTube
- Decathlon
- InPost
The most creative mobile campaign
Nominowani:
- Empik
- Orange & SalesTube & Value Media
Blok Content Performance
The most effective 3d party content
Nominowani:
- Content House
- Contrust Communication
- Tradedoubler
The most effective SEO campaign
Nominowani:
- Bluerank
- Cube Group
- Performics
- Semcore
The best content directed to consumer
- ContentHouse, Deva Group, TAURON
- Cube Group
- Form Up
Blok Strategy Performance
The best campaign for international expansion
Nominowani:
- LOT
- Sinsay & Tradedoubler
The most effective low-budget campaign
Nominowani:
- Cube Group
- iCEA
The most effective retail media campaign
Nominowani:
- Sales Tube & Value Media
- Sempai
- vSprint
Kategorie Główne
B2B Campaign of the Year
Nominowani:
- SIG & Performance Media
- TIM
B2C Campaign of the Year
Nominowani:
- Cube Group
- LOT
- Orange & SalesTube & Value Media
- Salestube & Phlov by Anna Lewandowska