„Single-use”, czyli jednorazowy, to słowo 2018 roku według słownika Collinsa. Ma to duży związek ze wzrastającą świadomością społeczeństwa w związku z ochroną środowiska i wszechobecną debatą nad stopniowym eliminowaniem plasitku, czy też tzw. jednorazówek, w naszym codziennym życiu.
Zobacz również
Wśród finalistów do tytułu słowa roku znalazło się jeszcze 9 innych wyrazów, które w jakimś stopniu definiują mijający rok. W zestawieniu Collinsa pojawiło się m.in. słowo „Vegan” czyli wegański oraz „MeToo”, które w tym roku, zwłaszcza w mediach, pojawiało się bardzo często w kontekście oskarżeń o molestowanie seksualne.
W zestawieniu Collinsa pojawiło się też kilka słów, które mają związek z dyskursem polityczno-społecznym – np. „Gaslight”, co oznacza manipulowanie osobą w taki sposób, by zakwestionować jej poczytalność, oraz „Whitewash”, czyli obsadzanie białych aktorów w rolach przypisanych przedstawicielom innych ras.
Pełna lista najpopularniejszych słów 2018 roku według Collins Dictionary znajduje się na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2013 roku według naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego słowem roku było „Gender”.