Tradycja projektowania plakatów dla Polskich Linii Lotniczych LOT trwa już 95 lat. Polski przewoźnik po raz kolejny zaprosił profesjonalistów w dziedzinie grafiki do przygotowania współczesnych projektów. Zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo.
Kapituła konkursu za najlepiej wpisujący się w założenia koncepcyjne uznała projekt Pawła Mildnera – jury doceniło zabawną kompozycję pokazującą wyjątkowość doświadczenia podróży LOT-em oraz humor, oryginalne detale i odwagę w interpretacji zadanego tematu. Drugie miejsce należy do Arkadiusza Docza – za minimalistyczną kompozycję budującą pozytywne skojarzenia z podróżą samolotem oraz czystość i klarowność skupiające uwagę na obrazie i haśle. Trzecie miejsce przyznano Alicji Jasinie – za otwarcie różnych dróg do interpretacji i budowania subiektywnej opowieści związanej z podróżą samolotem, symboliczną formę i zestawienie kolorów zapraszające do wspólnego doświadczenia niezapomnianych chwil w samolotach LOT-u. Laureaci otrzymają nagrody pieniężne oraz vouchery na zakup biletów lotniczych.
Zobacz również
Autor: Paweł Mildner
Autor: Arkadiusz Docz
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autor: Alicja Jasina
W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Agata Małecka, Karolina Grabarczyk, Kamil Rekosz, Jerzy Skakun, Michał Dyakowski, Aleksandra Niepsuj, Aleksander Modzelewski, Asia Pietrzyk, Sofiia Lupul, Aleksandra Szmida oraz Patryk Wojciechowicz. Kapituła doceniła operowanie symbolem, ilustracyjny język wypowiedzi oraz twórczy dialog z plakatami reklamowymi LOT-u, które powstały na przestrzeni XX wieku.
– Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności, jaką prezentują nadesłane w konkursie prace. Otrzymaliśmy aż 827 projektów – tak duże zainteresowanie świadczy o tym, że 95-letnia tradycja tworzenia lotowskich plakatów jest wciąż żywa, a coraz młodsi twórcy znają dziedzictwo Polskich Linii Lotniczych LOT i chcą być jego częścią. Autorzy najlepszych plakatów przedstawili Polskie Linie Lotnicze LOT jako wyjątkowego towarzysza podróży, a samą podróż, jako niepowtarzalne doświadczenie, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi. Serdecznie gratulujemy laureatom oraz wyróżnionym nietuzinkowych pomysłów, różnorodności oraz bogactwa interpretacji atrybutów marki LOT – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.
Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć TUTAJ.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Malwa rodem z młodopolskich obrazów na mundurach Polskich Linii Lotniczych LOT
Marka odzieżowa LANCERTO i PLL LOT łączą siły i prezentują nowe mundury Polskich Linii Lotniczych. Ich design jest inspirowany młodopolskimi obrazami, a dokładnie – motywem malwy.