„Zostawiłbyś swoje dziecko samo w obcym mieście?”: Warszawa uczy, jak chronić najmłodszych przed zagrożeniami w internecie

„Zostawiłbyś swoje dziecko samo w obcym mieście?”: Warszawa uczy, jak chronić najmłodszych przed zagrożeniami w internecie
Miasto stołeczne Warszawa rusza z kampanią, której hasłem głównym jest: „Zostawiłbyś swoje dziecko samo w obcym mieście?”. Cel kampanii to podniesienie świadomości rodziców i opiekunów dzieci na temat zagrożeń, na które narażone są dzieci w świecie cyfrowym.
O autorze
1 min czytania 2025-06-10

Dzieci spędzają w internecie średnio cztery godziny dziennie. W tym czasie mogą zdobyć nie tylko potrzebną im wiedzę czy skorzystać z rozrywki, ale istnieje również ryzyko, że spotkają treści nieodpowiednie dla najmłodszych, jak na przykład pornografia, przemoc czy hejt. Potwierdzają to badania, z których wynika, że 25% dzieci w wieku 7-14 lat trafia w sieci na treści przemocowe, 50% ma kontakt z treściami erotycznymi, a co piąte z hejtem i mową nienawiści.

Miasto stołeczne Warszawa chce z tym walczyć i rusza z kampanią, której celem jest zwiększenie świadomości rodziców i opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym na temat tego, jakie zagrożenia mogą czekać na najmłodszych w świecie cyfrowym.

Hasło wiodące kampanii to: „Zostawiłabyś swoje dziecko samo w obcym mieście?”. Aby lepiej zobrazować problem, pozwolenie dziecku bez opieki na wielogodzinne przeglądanie treści w internecie porównano do pozostawienia go w obcym mieście bez rodzica czy opiekuna.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja jest częścią szerokiej kampanii „Warszawa chroni dzieci”, w ramach której powstał również specjalny odcinek podcastu Warszawa Mówi, poświęcony bezpieczeństwu dzieci w świecie cyfrowym. Kamil Dąbrowa rozmawia z Magdaleną Bigaj – ekspertką od higieny cyfrowej i prezeską Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa o tym, co najchętniej oglądają dzieci w sieci, czy portale społecznościowe to „tresura do dekoncentracji” i jak ratować dzieciaki-zombiaki? 

– Ta kampania w zasadzie w całości kierowana jest do rodziców, opiekunów prawnych i kadry pedagogicznej w szkołach. Zależy nam bardzo na tym, aby uświadomić dorosłych, że internet to szansa, ale również olbrzymie zagrożenia – tłumaczy Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Partnerami kampanii „Warszawa chroni dzieci” są: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Instytut Cyfrowego Obywatelstwa, Gemius, Polskie Badania Internetu, Państwową Komisję do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, NASK, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz program „Warszawa chroni”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Internet dzieci”: w TOP10 najczęściej odwiedzanych domen przez dzieci są strony pornograficzne [RAPORT]