Zrzutka.pl wyrusza na podbój zagranicy, wykorzystując do tego nową nazwę Tossacoin.com. Na początek skoncentruje się na Irlandii, potem na Niemczech, choć w wersji angielskiej platforma będzie dostępna od początku dla wszystkich użytkowników w całej Europie. Jednocześnie firma nie zaniedbuje Polski i wprowadza nowy system weryfikacji użytkowników, szykuje „charytatywny marketplace” oraz opcję licytacji.
Zrzutka, wiodąca platforma crowdfundingowa w Polsce, prowadzi zaawansowane prace związane z przygotowaniem i realizacją ekspansji zagranicznej. Plany spółki zakładają, że na początku 2023 roku, maksymalnie w pierwszym kwartale 2023 r., wystartuje za granicą pod nowym brandem.
Zobacz również
Na początku chcemy się skupić na rynku europejskim. Planujemy stopniowe wychodzenie z promocją portalu na kolejne kraje, zaczynając od Irlandii, a następnie do Niemiec. Jednak już od początku platforma w wersji angielskiej, będzie dostępna we wszystkich krajach UE, tzn. że obywatele wszystkich tych krajów będą się mogli rejestrować i organizować zbiórki. Wiadomo było od razu, że „zrzutka” to istny łamacz języka dla każdego spoza naszego kraju. Stąd, musieliśmy wymyślić nową nazwę, na tyle uniwersalną aby mogła swobodnie funkcjonować w całej UE. Ostatecznie wybraliśmy nazwę Toss a coin, zarejestrowaliśmy domenę Tossacoin.com i właśnie pod tą nazwą będziemy rozszerzać naszą działalność, choć w Polsce oczywiście pozostaniemy jako zrzutka.pl – mówi Tomasz Chołast, członek zarządu i współzałożyciel zrzutka.pl.
Spółka wyznaczyła sobie ambitne, długoterminowe cele. Zrzutka.pl zamierza w sposób organiczny, bez przejmowania zagranicznych podmiotów, osiągnąć w ciągu 5 pierwszych lat próg 25 mln wizyt miesięcznie i 60 mln EUR wpłat na zbiórki miesięcznie.
Nowości na zrzutka.pl
Jednak ekspansja zagraniczna, nie zatrzymuje dalszego intensywnego rozwoju platformy w Polsce. Dlatego też, zrzutka.pl wprowadza innowację, dzięki której internauci będą mogli automatycznie zweryfikować się w zaledwie kilka minut. W tym celu, zrzutka wykorzystuje technologię dostarczaną przez Onfido Ltd., jednego z globalnych liderów tego typu rozwiązań na świecie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Co miesiąc na naszej platformie weryfikuje się ponad 2 500 osób. Automatyczna weryfikacja nie tylko poprawi komfort korzystania ze zrzutki, ale także użyteczność naszej platformy oraz przyspieszy cały proces weryfikacji nowego użytkownika, z średnio 24 godzin do zaledwie kilku minut. Dzięki tej nowości, nasi użytkownicy zaoszczędzą łącznie około 60 000 godzin miesięcznie – mówi Tomasz Chołast, członek zarządu zrzutka.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowi użytkownicy, aby skorzystać z novum, będą musieli założyć konto i zrobić przelew, optymalnie błyskawiczny. Następnie system automatycznie sprawdzi czy dane z przelewu są zgodne z tymi podanymi w formularzu. Jeżeli tak, to wówczas nowy użytkownik przesyła swój dokument tożsamości tj. dowód, paszport lub kartę pobytu. Następnie system porówna dane z dokumentu z danymi, które nowy użytkownik wpisał w formularzu i danymi z przelewu weryfikacyjnego. Jeśli będą one zgodne, wówczas internauta otrzyma e-mail z potwierdzeniem pomyślnej weryfikacji.
Od tego momentu, użytkownik będzie mógł zacząć w pełni korzystać z platformy, np. będzie mógł realizować natychmiastowe wypłaty na swoje konto bankowe lub kartę płatniczą Visa (zrzutka.pl, jako jedyna w Polsce, udostępnia możliwość błyskawicznych wypłat na karty Visa w systemie Visa Direct). Całość procesu weryfikacji zajmuje mniej niż 5 minut.
W najbliższej przyszłości
Do tej pory wyłącznie organizatorzy mogli dodawać nagrody lub oferty na swoją zrzutkę, które wspierający mogli wybierać lub kupować, w zamian za wpłatę na zbiórkę. Niedługo, zrzutka.pl wprowadzi możliwość dodawania nagród i ofert kupna przez osoby trzecie, które chcą w ten sposób wesprzeć konkretną zbiórkę. Przekazując na jej cel m.in przedmioty, usługi, vouchery czyli rzeczy materialne i niematerialne, które mogą mieć wartość dla wspierających. Każdy będzie mógł dodać swoją nagrodę lub ofertę, a wpłata za nią trafi bezpośrednio na konkretną zrzutkę.
Tworzony jest również globalny katalog nagród i ofert znajdujących się na platformie, w celu ułatwienia wspierającym zakupów. Dzięki czemu, zostanie stworzony na zrzutka.pl swego rodzaju marketplace charytatywny, z podziałem na kategorie i podkategorie, z funkcją filtrowania i wyszukiwania, jak w zwykłym sklepie internetowym. Różnica w zakupach będzie jednak znacząca, bowiem za każdą z nagród będzie stała historia konkretnej zrzutki, którą internauci wspierają, wybierając daną ofertę.
Do końca roku zrzutka.pl uruchomi także licytacje. Dzięki temu wszystkie nagrody i oferty będzie można dodawać albo jako opcję „Kup teraz” albo „Licytacje”.