Żywiec otwarcie po śląsku

Żywiec startuje z kampanią dedykowaną regionowi śląskiemu. Marka znów podejmuje zabawę słowem i w komunikacji „Otwarcie po śląsku” sięga po lokalną gwarę. Aktywacja obejmie działania w punktach sprzedaży oraz kampanie digital i outdoor.
O autorze
1 min czytania 2015-12-09

Nowa komunikacja Żywca powstała we współpracy ze stowarzyszeniem Pro Loquela Silesiana Towarzystwo Kultywowania i Promowania Śląskiej Mowy, które działa na rzecz przywrócenia śląskiej mowie należnego jej miejsca w przestrzeni publicznej. W nowej aktywacji Żywiec w charakterystyczny dla siebie, kreatywny sposób przypomina, że Śląsk ma swoją lokalną gwarę, która jest żywa i barwna. Do Ślązaków marka chce mówić „otwarcie po śląsku” i w ten sposób promować dziedzictwo kultury tego regionu.

W ramach akcji w 13 śląskich miastach Żywiec sponsoruje Internet w 33 autobusach komunikacji miejskie (m.in. w Katowicach, Bytomiu, Zabrzu czy Gliwicach). Autobusy z darmowym WiFi od Żywca oznaczone są siatkami reklamowymi, a hasła przetłumaczono na śląską gwarę. Komunikacja „Otwarcie po śląsku” obejmuje również kampanię digital oraz media społecznościowe. Na fanów marki na Facebooku czeka konkurs, w którym użytkownicy mają za zadanie przetłumaczyć słowa z nowomowy internetowej na gwarę śląską.

Dedykowane akcji materiały POS są w sklepach w całym regionie śląskim. Kampania outdoor obejmuje nośniki billobardy, citilighty, frontlighty, siatki i bankomaty.

Akcję przygotowała agencja Just, która odpowiada też za materiały BTL. Działania w Internecie dla marki Żywiec prowadzi agencja GONG, a wsparcie PR zapewnia agencja ROOTS PR.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się