Organizacje Pożytku Publicznego (OPP) i agencje reklamowe to dwa zupełnie różne światy, które czasami się przetną i zaczną ze sobą współpracować przy tworzeniu kampanii społecznych.
Często takie kampanie, szczególnie w przypadku OPP, które mają małe albo zerowe doświadczenie w ich współtworzeniu, powstają „na czuja”. Proces jest chaotyczny, a efekt albo przypadkowy, albo narzucony przez agencję kreatywną, która dąży do największej „kreatywności” (czytaj: robi to pod nagrody). Czasami udaje się połączyć kreatywność ze skutecznością, ale nie jest to regułą.
Zobacz również
A w najgorszym możliwym przypadku kampania społeczna nie zwraca niczyjej uwagi, bo przygotowana została przez OPP, a agencja reklamowa była tylko i wyłącznie wykonawcą pomysłu Klienta (bo przecież pracowała za darmo).
A tak wcale nie musi być!
Zarówno ze strony samych OPP, jak i agencji reklamowych. Istnieje wiele przykładów, które pokazują, że da się połączyć wiedzę i misję OPP ze zdolnościami przemysłu kreatywnego, tak aby poruszyć społeczeństwem, aby kampania odniosła sukces = zrealizowała założone cele społeczne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dlatego z inicjatywy Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych powstał program Watch it! www.watchit.org.pl. Innowacyjna inicjatywa, która ma ambitny cel łączenia tych dwóch środowisk – OPP i agencji reklamowych. Jej celem jest wypracowanie wspólnych efektów poprzez edukację, zachęcanie do współpracy i ułatwianie kontaktu, pokazywanie dobrych praktyk, a także spotkania robocze, warsztaty dla OPP i agencji. Wszelkie informacje zarówno dla OPP jak i agencji reklamowych można znaleźć na stronie internetowej akcji, która ma być miejscem łączącym te dwa światy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Program wspiera również agencja strategiczna Melting Pot, która jest autorem broszury programu, wprowadzającej OPP do świata agencji reklamowych i na odwrót – przybliżającej specyfikę działania OPP agencjom reklamowym. Broszura jest także swego rodzaju instrukcją obsługi kampanii społecznych – od planowania, po emisję. Materiał ten będzie przydatny zarówno dla OPP, jak i dla każdej agencji reklamowej, ponieważ prostymi słowami omawia najbardziej kluczowe elementy skutecznej współpracy oraz pracy strategicznej nad kampaniami społecznymi.
Zapraszamy zarówno na stronę, jak i do pobierania broszury. A agencje reklamowe i OPP do kontaktu z organizatorami oraz oczywiście do tworzenia wspólnie kreatywnych i skutecznych kampanii społecznych.
Więcej informacji o akcji na stronie www.watchit.org.pl
Więcej o agencji Melting Pot na stronie www.melting-pot.pl
Broszura do pobrania tutaj
Program wspierają także: kampaniespoleczne.pl, ngo.pl, SKM SAR