Zalety integracji narzędzi Facebooka z Marketing Automation

Zalety integracji narzędzi Facebooka z Marketing Automation
Plusy z używania przez marketerów Facebooka są oczywiste - skupia on 1,4 mld użytkowników, z czego aż 900 mln to użytkownicy korzystający z platformy każdego dnia. Adresując reklamę do jednego odbiorcy tak naprawdę adresujesz ją do setek jego znajomych.
O autorze
3 min czytania 2016-10-19

Jeżeli dana osoba polubi stronę, to zobaczą ją znajomi odwiedzający jej profil. Polubienie znajomego wyświetli się im również podczas odwiedzin Twojej strony. Oczywiście zwiększa to prawdopodobieństwo, że zainteresują się Twoją reklamą, skoro została ona de facto zarekomendowana przez kogoś, kogo znają i poważają.

Jak jeszcze lepiej możesz wykorzystać ten potężny kanał komunikacyjny? Jak pozbyć się zmory marketingowców, jaką jest powtarzalność wykonywanych działań i przeznaczyć ten czas na to, co jest esencją social media: bycie na bieżąco z nowymi trendami oraz poszukiwanie nowych pomysłów i rozwiązań? Najprościej osiągniesz to, wykorzystując dane pozyskane w innych kanałach dla prowadzonych na Facebooku aktywności (najlepiej dynamicznie dostosowujące się we wszystkich kanałach przekazu) oraz automatyzując realizowane tam działania, np. wykorzystując w Facebook Ads i w Facebook Custom Audience dane z analizy zachowań prowadzonej dla innych kanałów lub wykorzystując boty w Messengerze do personalizacji przekazu.

Ale zanim powiemy jak to zrobić, kilka słów o samych facebookowych narzędziach marketingowych!

Facebook Ads, Facebook Custom Audience – pozwalają wybrać grupę targetową produktu. Podczas gdy Facebook Ads pozwala na wybór grup za pomocą z góry przez Facebook określonych kryteriów (wiek, zainteresowania, lokalizacja, itp.), to Facebook Custom Audience umożliwia dużo bardziej skonkretyzowaną selekcję osób (na podstawie listy numerów identyfikacyjnych użytkowników Facebooka, numerów telefonów lub adresów email), co zdecydowanie ułatwia personalizację przekazu, oczywiście pod warunkiem, że posiadasz wystarczająco dokładną bazę kontaktów. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Messenger bots – w kwietniu tego roku Facebook wprowadził nową funkcjonalność: działające w oparciu o sztuczną inteligencję (AI) chatboty, które pozwalają generować automatyczne odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników aplikacji Messenger. Odpowiedzi udzielane są w czasie rzeczywistym, tak więc potencjalni klienci otrzymują je natychmiastowo i to 24 godziny na dobę. Boty nie przejmą oczywiście roli konsultantów, ale znacznie zaoszczędzą czas poświęcony na obsługę klienta – odpowiedzą na proste, rutynowe pytania, co do których często udział człowieka nie jest konieczny. I rzecz kluczowa: chatboty z każdą kolejną konwersacją poszerzają swoją wiedzę o preferencjach użytkownika – im częściej konkretna osoba używa chatbota tym lepiej spersonalizowaną ofertę może on zaproponować.

Jeżeli chcesz sprawdzić, jak działają boty na Messengerze, to polecamy sprawdzić chatboty o ugruntowanej pozycji, na przykład CNN czy Hudson.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Facebook Ads, Facebook Custom Audience a Marketing Automation

Obecne na rynku oprogramowania do automatyzacji marketingu pozwalają na wykorzystanie posiadanej bazy kontaktów w Facebook Ads i kampaniach Custom Audience, umożliwiając  dokładniejsze, dynamiczne i zautomatyzowane określanie grupy odbiorców, z podziałem dla poszczególnych kont reklamowych. Określanie grupy odbiorców odbywa się na podstawie ich zachowania online oraz dokonywanych transakcji. System pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie konkretnych osób z określonych grup odbiorców, dzięki czemu całkowicie pomijamy kwestię ręcznego przygotowania list i wdrażania dodatkowych kodów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ta integracja pozwala na dużo dokładniejsze targetowanie grupy odbiorców niż ta oferowana przez Faceboooka (wiek, lokalizacja, zainteresowania), uzupełniając działania o takie dane jak:

  • częstotliwość odwiedzin na konkretnych podstronach i czas wizyty,
  • źródła pozyskania kontaktu do systemu (formularze, handlowcy),
  • źródła wejść na stronę (social media, ruch organiczny, AdWords),
  • frazy na które odbyło się wejście na stronę,
  • rodzaj wyświetlanego produktu,
  • monitoring porzucania koszyków zakupowych,
  • wykaz poprzednio zrealizowanych transakcji.

W rezultacie Twoje reklamy są lepiej targetowane, przynoszą wyższe wskaźniki konwersji, a w rezultacie – również sprzedaży.

Po drugie, platformy automatyzacji marketingu pozwalają na dokładniejszą ocenę efektywności zastosowanego podziału na grupy oraz efektywność samej kampanii: na przykład masz możliwość sprawdzenia CPA dla każdej z grup czy liczbę odsłon Twojej strony.

 Źródło: marketing-automation.pl

Ponadto, platformy automatyzacji marketingu zapewniają koordynację i automatyzację działań marketingowych prowadzonych w różnych kanałach. Możesz zautomatyzować social media: łączyć kanały i generować regułę, dzięki której jeśli zostanie opublikowany post lub film, to automatycznie we wszystkich kanałach pojawi się o tym informacja.

Boty na Messengerze a automatyzacja marketingu 

Aby nie zostać w tyle za konkurencją, stwórz bota, który będzie odpowiadał na najpopularniejsze pytania użytkowników fanpage, przekierowując ich na konkretne podstrony Twojej witryny. Facebook nie pozwala na bezpośredni marketing w ramach aplikacji Messenger, ale dzięki chatbotowi możesz wykorzystać ten ważny kanał przekazu: wysyłanie automatycznych odpowiedzi w ramach czatu to właśnie szansa na dostarczenie klientowi informacji o produkcie. W budowie scenariusza automatycznych odpowiedzi pomogą Ci zaawansowane platformy do automatyzacji marketingu.

  

Źródło: www.salesmanago.pl 

Na koniec, jednozdaniowa pigułka informacji o głównych korzyściach z integracji platform automatyzacji marketingu z Facebookiem: integrując oprogramowanie do automatyzacji marketingu z Facebook Ads i kampaniami Custom Audience łączysz różne kanały promocji oraz dokładniej i dynamiczniej segmentujesz grupy docelowe. W przypadku chatbotów na Messengerze personalizujesz przekaz do indywidualnych użytkowników i oszczędzasz czas swoich pracowników poświęcony na wykonywanie powtarzalnych działań.