E-sport i gry wideo w Europie Środkowo-Wschodniej - potencjał z tendencją wzrostową i kluczowa rola Polski

E-sport i gry wideo w Europie Środkowo-Wschodniej  - potencjał z tendencją wzrostową i kluczowa rola Polski

Podczas tegorocznego wydarzenia Game Industry Conference (GIC), konferencji B2B branży gier wideo towarzyszącej targom Poznań Game Arena (PGA), miało miejsce zawarcie znamiennego porozumienia.

fot. unspalash.com

Stowarzyszenia deweloperów gier z sześciu krajów - Polski, Czech, Węgier, Słowacji, Chorwacji i Mołdawii - podpisały deklarację o zacieśnieniu współpracy w regionie, aby zajmować wspólne stanowisko w sprawach związanych z inicjatywami legislacyjnymi dotyczącymi rozrywki elektronicznej, szczególnie na poziomie Unii Europejskiej oraz wzmacniać pozycję branży gier wideo w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nie bez przyczyny deklaracja została podpisana w Polsce pod przewodnictwem fundacji Indie Games Polska. Nasz kraj GameDevem stoi - to już ponad 400 studiów z ponad 5 000 pracowników tworzących gry. Doliczając usługi takie jak lokalizacja, publishing i dystrybucja, liczby te są dwukrotnie większe. Tytuły takie jak Wiedźmin, Dying Light, This War of Mine i wiele innych sprawiły, że polscy twórcy gier są dobrze rozpoznawalni na arenie międzynarodowej. W Polsce odbywają się największe w regionie targi i wydarzenia esportowe, takie jak Intel Extreme Masters w Katowicach, który przyciągnął 173 tysiące fanów, a aż 46 milionów śledziło zmagania profesjonalnych graczy przez Internet, PGA odwiedzony w tym roku przez 73 tysiące osób, czy Warsaw Games Week z niespełna 34 tysiącami graczy na pokładzie. Według Newzoo jesteśmy również rynkiem numer 1 w CEE (nie licząc Rosji) pod względem rocznych przychodów branży gier wideo, które sięgają już niespełna 500 milionów dolarów.

Dzięki temu wydarzenia, takie jak GIC, odbywają się w Polsce pod patronatem nie tylko firm i mediów, ale również Ministerstw: Rozwoju, Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Cyfryzacji, Spraw Zagranicznych oraz Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Co ciekawe, i jeszcze parę lat temu bardzo rzadkie, obecnie polskie mainstreamowe media ogólnotematycznie nie traktują już tematu gier z przymrużeniem oka i brakiem zainteresowania, a wręcz przeciwnie dość chętnie wspominają o ważnych wydarzeniach i osiągnięciach polskich deweloperów gier oraz opisują zjawisko esportu jako takiego.

Paweł Lewandowski, Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, który uczestniczył w podpisaniu deklaracji o zacieśnianiu współpracy w branży gier w regionie CEE, powiedział: “Mam nadzieję, że to dopiero początek”. Rzeczywiście nieustający rozwój branży rozrywki elektronicznej i esportu, zarówno od strony jej twórców, jak samych graczy, entuzjastów i obserwatorów, stanowi niebagatelny potencjał do zagospodarowania w obszarze komunikacji dla firm z praktycznie dowolnego segmenty rynku, co doskonale widać na przykładzie marek takich jak Audi, Gillette, Sprite, Lays czy T-mobile. A Polska jest niezaprzeczalnie najsilniej bijącym “sercem” gamingowej Europy Środkowo-Wschodniej, które z powodzeniem może odgrywać rolę centrali dla działań komunikacyjno-sprzedażowych skierowanych do graczy i fanów esportu.

O tym jak komunikować się z graczami i pozyskać ich jako klientów opowiedzą praktycy branży podczas konferencji IAB HowTo play esports & gaming marketing już 6 grudnia w Warszawie. Szczegółowy program oraz informacja o zapisach znajdują się na stronie.

 

O autorze:
Tomasz Relewicz, Monday – agencja komunikacji

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij