Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

E-sport i gry wideo w Europie Środkowo-Wschodniej – potencjał z tendencją wzrostową i kluczowa rola Polski

E-sport i gry wideo w Europie Środkowo-Wschodniej  – potencjał z tendencją wzrostową i kluczowa rola Polski
Podczas tegorocznego wydarzenia Game Industry Conference (GIC), konferencji B2B branży gier wideo towarzyszącej targom Poznań Game Arena (PGA), miało miejsce zawarcie znamiennego porozumienia.
O autorze
2 min czytania 2017-11-29

fot. unspalash.com

Stowarzyszenia deweloperów gier z sześciu krajów – Polski, Czech, Węgier, Słowacji, Chorwacji i Mołdawii – podpisały deklarację o zacieśnieniu współpracy w regionie, aby zajmować wspólne stanowisko w sprawach związanych z inicjatywami legislacyjnymi dotyczącymi rozrywki elektronicznej, szczególnie na poziomie Unii Europejskiej oraz wzmacniać pozycję branży gier wideo w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nie bez przyczyny deklaracja została podpisana w Polsce pod przewodnictwem fundacji Indie Games Polska. Nasz kraj GameDevem stoi – to już ponad 400 studiów z ponad 5 000 pracowników tworzących gry. Doliczając usługi takie jak lokalizacja, publishing i dystrybucja, liczby te są dwukrotnie większe. Tytuły takie jak Wiedźmin, Dying Light, This War of Mine i wiele innych sprawiły, że polscy twórcy gier są dobrze rozpoznawalni na arenie międzynarodowej. W Polsce odbywają się największe w regionie targi i wydarzenia esportowe, takie jak Intel Extreme Masters w Katowicach, który przyciągnął 173 tysiące fanów, a aż 46 milionów śledziło zmagania profesjonalnych graczy przez Internet, PGA odwiedzony w tym roku przez 73 tysiące osób, czy Warsaw Games Week z niespełna 34 tysiącami graczy na pokładzie. Według Newzoo jesteśmy również rynkiem numer 1 w CEE (nie licząc Rosji) pod względem rocznych przychodów branży gier wideo, które sięgają już niespełna 500 milionów dolarów.

Dzięki temu wydarzenia, takie jak GIC, odbywają się w Polsce pod patronatem nie tylko firm i mediów, ale również Ministerstw: Rozwoju, Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Cyfryzacji, Spraw Zagranicznych oraz Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Co ciekawe, i jeszcze parę lat temu bardzo rzadkie, obecnie polskie mainstreamowe media ogólnotematycznie nie traktują już tematu gier z przymrużeniem oka i brakiem zainteresowania, a wręcz przeciwnie dość chętnie wspominają o ważnych wydarzeniach i osiągnięciach polskich deweloperów gier oraz opisują zjawisko esportu jako takiego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Paweł Lewandowski, Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, który uczestniczył w podpisaniu deklaracji o zacieśnianiu współpracy w branży gier w regionie CEE, powiedział: “Mam nadzieję, że to dopiero początek”. Rzeczywiście nieustający rozwój branży rozrywki elektronicznej i esportu, zarówno od strony jej twórców, jak samych graczy, entuzjastów i obserwatorów, stanowi niebagatelny potencjał do zagospodarowania w obszarze komunikacji dla firm z praktycznie dowolnego segmenty rynku, co doskonale widać na przykładzie marek takich jak Audi, Gillette, Sprite, Lays czy T-mobile. A Polska jest niezaprzeczalnie najsilniej bijącym “sercem” gamingowej Europy Środkowo-Wschodniej, które z powodzeniem może odgrywać rolę centrali dla działań komunikacyjno-sprzedażowych skierowanych do graczy i fanów esportu.

O tym jak komunikować się z graczami i pozyskać ich jako klientów opowiedzą praktycy branży podczas konferencji IAB HowTo play esports & gaming marketing już 6 grudnia w Warszawie. Szczegółowy program oraz informacja o zapisach znajdują się na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O autorze:
Tomasz Relewicz, Monday – agencja komunikacji