Pewne niefortunne stwierdzenie sprawiło, że na Zarę spadła fala krytyki. Chodzi dokładnie o zdjęcie wzorzystej koszuli umieszczone w sklepie internetowym marki, którą prezentuje czarnoskóry mężczyzna. Tuż obok fotografii pojawiło się hasło „Koszula z bambusem”. To hasło wywołało burzę wśród internautów.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Słowo „bambus” jest bowiem często używane w negatywnym odniesieniu do czarnoskórych osób. Użytkownicy wytknęli więc Zarze użycie niefortunnego stwierdzenia, na co marka szybko zareagowała – po kilku godzinach przy wspomnianym zdjęciu pojawił się nowy podpis – po prostu „Koszula z nadrukiem”.
zdjęcie: zara.com
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Groteskowe reklamy, kłamstwa i rasistowskie kreacje to tylko kilka przykładów, które spędzają sen z powiek markom. Tym razem oberwało się szwedzkiemu brandowi H&M. Wszystko za sprawą źle dobranego modela do prezentacji nowej bluzy z printem „Najfajniejsza Małpa w Dżungli”.